Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Website offline na update naar Joomla 3.9

  • Anja Hage
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
31 okt 2018 13:19 #18044 door Anja Hage
Website offline na update naar Joomla 3.9 werd gestart door Anja Hage
Ik ben bezig met het updaten van diverse websites naar Joomla 3.9, al een aantal gedaan en dat verloopt eigenlijk zonder problemen. Daarom was ik eigenlijk ook een beetje verbaasd dat één website (maakt gebruik van php 7) offline was na update naar Joomla 3.9 terwijl ik wel de standaard melding kreeg "De website bijwerken is geslaagd. De huidige Joomla versie is nu 3.9.0."
Ook omdat ik deze website al langer in onderhoud heb en nooit eerder problemen gehad met updates.

Via FTP zag ik dat bestanden hernoemd waren met een 1 ervoor (zie bijlage). Is dit standaard tijdens het update proces? Na het handmatig hernoemen naar de originele bestandsnamen werkte de website weer en kreeg ik de melding dat de website bijgewerkt is naar 3.9 en de databasetabellen structuur is up-to-date. Maar ik vraag me toch af of de update echt goed is gegaan, extra handelingen nodig zijn of er misschien toch iets anders aan de hand is?

Anja Hage

Web-effect | Joomla websites & trainingen | JoomlaCursussen.nl
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
31 okt 2018 14:33 #18045 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Website offline na update naar Joomla 3.9
Hallo Anja,

Vreemd zo wel en is de database wel oke
als je in de administrator > Extensies > beheren > database bekijkt?.
En er lopen ook geen andere extensies mee die de website beveiligen of zoiets ?
er moet toch verschil zijn ten opzichte met de andere website dan.
(ik heb dit nog nooit mee gemaakt of gehoord)

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Anja Hage
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
31 okt 2018 17:28 #18048 door Anja Hage
Beantwoord door Anja Hage in topic Website offline na update naar Joomla 3.9
Bedankt voor je reactie Leen!
Inderdaad heeel vreemd, ik heb het zelf ook nog niet meegemaakt in al die jaren :)
Ja de databasetabellen structuur is up-to-date (3.9) en de website functioneert verder goed.
Misschien is het een 'server hickup' of iets dergelijks geweest tijdens de update... Ik wilde het toch even vragen voor de zekerheid ;)

Anja Hage

Web-effect | Joomla websites & trainingen | JoomlaCursussen.nl
Onderwerp is gesloten.
  • J Sanders
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ontwikkelaar van [url=www.mijnrekensite.nl]MijnRekensite.nl[/url].
Meer
04 nov 2018 17:56 #18086 door J Sanders
Beantwoord door J Sanders in topic Website offline na update naar Joomla 3.9
Hallo,

In de bijlage (hierboven) zie ik dat de bestanden voorzien zijn van een nummer. Bijvoorbeeld: 1.error.php en 1.configuration.php.

Sinds Joomla 3.9 is er een nieuwe plugin (systeem - Log Roulatie) die (log) bestanden t.b.v. de roulatie voorziet van zo'n nummer.

In het bestand logrotation.php is aan de code te zien dat het logpad voor de om te nummeren bestanden, ingesteld wordt onder de systeem instellingen, te weten: Pad naar logmap.

Als mijn redenatie klopt, dan is in jouw geval dit pad verkeerd ingesteld. Dus een andere dan het pad .../administrator/logs. Dit pad leidt naar de omgenummerde bestanden.

Vraag: Wat is het ingestelde logpad?



Ontwikkelaar van MijnRekensite.nl , een online oefenmethode voor rekenen.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena