Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Method setQuery en getQuery geven probleem in PHP7

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 dec 2018 17:35 #18290 door Gast
Hallo Joomers,

Ik heb een vraag rond Joomla en PHP7. Het lijkt erop dat ik een probleem heb met een website te plaatsen op een server met PHP7. Sinds ik een website (in Joomla 3.9) verplaatst heb naar een server waar PHP7 op draait, ik op volgende error bots: 0 Error: 0 Call to a member function setQuery() on null. Dit ook met getQuery. Deze error verschijnt op talloze pagina's (waar waarschijnlijk steeds gebruikt gemaakt wordt van deze method.

Wanneer ik de server 'terug zet' op PHP5.6 blijft de melding dezelfde.

Iemand een idee? Is er een specifieke PHP module die hiermee te maken heeft, en ik misschien nog niet geinstalleerd heb... (nu ja, ik heb de vergelijking tussen de oude en nieuwe server wat modules betreft bekeken, en alle verschillen geinstalleerd).
Alle feedback is welkom.
thanks!
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
02 dec 2018 07:23 #18291 door Leen
Hallo,
Heb je fout rapportage administrator > Algemene instellingen >tabblad server
Foutrapportage op maximum staan zodat je misschien meer foutregels te lezen krijg?
Maar vaak toch oude externe plug-in of extensies of Templates

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
02 dec 2018 12:59 #18295 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Method setQuery en getQuery geven probleem in PHP7
Hoi "M". Volgens mij had je dit probleem inmiddels opgelost toch? Zou je het antwoord ook hier willen delen?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 dec 2018 18:21 #18304 door Gast
Hallo,

Wel, het lijkt erop dat het geen PHP7 probleem is.
De code op de test als de productie-omgeving is dezelfde maar dus bij verplaatsen kreeg ik bovenstaande melding.
Hetgeen voor mij een (tijdelijke) oplossing bleek te zijn was om de $dbo= JFactory:: niet in een include ( <?php include 'page.php'; ?> te plaatsen, maar rechtstreeks in de pagina. Nuja, dit is niet de oplossing maar toont wel aan dat er op dat vlak iets verkeerd is. Misschien ligt het aan absolute/relatieve links. Dat moet ik nog nakijken.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena