Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Vernieuwen manifest cache mislukt: plg_editors_tinymce extensie is niet geïnstalleerd.

  • Loes
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2019 12:52 #18768 door Loes
Na de geslaagde Joomla update van 3.9.1 naar 3.9.2 krijg ik deze melding:

Vernieuwen manifest cache mislukt: plg_editors_tinymce extensie is niet geïnstalleerd.

Ik heb die plugin inderdaad niet geïnstalleerd en gebruik Editor - JCE.
Waarom krijg ik dan toch die melding?

Groeten van Loes
Joomla 3.8.10 of nieuwer
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2019 14:22 #18769 door Job van Barneveld
Tinymce is de standaard Joomla editor en wordt dus standaard met je Joomla installatie mee geïnstalleerd. Als het goed is kun je deze in je plug-ins vinden en staat deze ook op actief. Als je de plug-in in het verleden verwijderd hebt of gedeactiveerd hebt, dan kan de update daar over struikelen. Werkt je site verder goed?
Discussie gesloten.
  • Loes
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2019 14:47 #18770 door Loes
Hallo Job
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb 2 sites en in beide gebruik ik plugin Editor - JCE .
Bij de ene is plugin Tinymce aanwezig en uitgeschakeld. Daar krijg ik geen foutmelding.
Bij de andere heb ik plugin Tinymce verwijderd en daar krijg ik wel die melding.
Ik zal hem daar weer installeren, die is vast wel ergens te downloaden.

Groeten van Loes
Joomla 3.8.10 of nieuwer
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
20 jan 2019 14:49 #18775 door Patrick
Heeft dit geholpen? Of te wel, is het opgelost?
Discussie gesloten.
  • Loes
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 jan 2019 18:00 #18776 door Loes
Hallo Patrick
Door het antwoord van Job weet ik nu waar de foutmelding over TinyMCE vandaan komt. Om daar van af te komen moet ik TinyMCE weer installeren.
Ik heb bij de website gekeken waarin ik TinyMCE niet verwijderd had. Het staat in de map plugins/editors/tinymce en via beheersomgeving plugins is die uitgeschakeld.
Ga ik naar de site waar ik wel die melding over TinyMCE krijg, dan blijkt TinyMCE daar toch welaanwezig te zijn. Ga ik in de beheersomgeving naar plugins dan zie ik geen TinyMCE, ook geen uitgeschakeld exemplaar!
Hoe krijg ik TinyMCE weer zichtbaar bij de plugins?

Groeten van Loes
Joomla 3.8.10 of nieuwer
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
20 jan 2019 19:11 #18777 door Patrick
Je kunt een uitgepakte versie van de nieuwe versie van Joomla via FTP kopiëren over jouw site. Maak voor de zekerheid wel een backup. Je mist namelijk nog een aantal files om het goed werkende te hebben.
Discussie gesloten.
  • Loes
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 jul 2019 19:28 #19532 door Loes
Een nieuwe Joomla versie over de oude heen installeren vind ik wat ver gaan. Ik accepteer de foutmelding, ik weet dat die geen kwaad kan.
Wie weet verdwijnt het 'probleem' zodra op Joomla 4 kan worden overgestapt.

Groeten van Loes
Joomla 3.8.10 of nieuwer
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena