Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *

  • piet14
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 feb 2019 15:00 #18882 door piet14
Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 * werd gestart door piet14
Na het via Cpanel kiezen van de versie 7.2 van PHP i.p.v. 5.6 zie ik in mijn artikelen alleen maar code en kan ik niets meer normaal opslaan. Ook staat er het volgende:
Code:
Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemkSecure has a deprecated constructor in C:\xampp\htdocs\CDV\plugins\system\ksecure\ksecure.php on line 12
Geen plugin ksecure of System Secure kunnen vinden. Het weghalen van die tekst uit het betreffende script gaf evenmin resultaat.
Om de website werkbaar te houden moest ik dus via Cpanel terug naar 5.6 en nu heb ik op de laptop de laatste backup van Akeeba lokaal geïnstalleerd om daar verder te onderzoeken en te exprimenteren, maar hoe los ik dit op?
In een verslag de suggestie gelezen de foutcontrole op te schroeven maar na een uur zoeken nog niet gevonden waar dat moet. Ook ergens gelezen dat configuration gecontroleerd moet worden.

Kortom: Hoe kom in met PHP 7.2 weer tot een werkende website? Ik werk nu met Joomla 3.8.3.
Met vriendelijke groet
Piet
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
01 feb 2019 15:30 #18883 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Er zal toch in Extensies - Plugins de plugin kSecure moeten zitten want die veroorzaakt deze melding.

Daarnaast, Joomla 3.8.3 nog? Dan loop je op dit moment zeven veiligheidupdates achter.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • piet14
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 feb 2019 15:40 #18884 door piet14
Beantwoord door piet14 in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Dank voor de snelle reactie. ksecure moet er zijn, klinkt heel logisch. al tig keer gezocht, maar niet gevonden. Heb alles al een paar keer nagelopen maar zal het nog een keer doen.
Heb versie 9 ook gezien. Heb al een paar keer de site upgrades laten zoeken maar beweert bij te zijn. Zal het wel gaan forceren.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
01 feb 2019 16:31 #18886 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Installeer ksecure opnieuw en deinstalleer hem dan eens. Vaak wil dit wel helpen. Denk namelijk dat hij met deinstalleren niet alles heeft verwijderd of dat hij niet op de juiste wijze in gedeinstalleerd,
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 feb 2019 16:52 #18887 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Hallo Piet,
op de vraag

In een verslag de suggestie gelezen de foutcontrole op te schroeven maar na een uur zoeken nog niet gevonden waar dat moe

En lokaal kan je foutrapportage op maximum of ontwikkeling zetten
in administrator> System> Algemene instellingen tabblad server
En het zoeken doe je dat via administrator > extensies> beheren ?
het zou ook kunnen dat je het via phpmyadmin en dan bij jou database naam Structuur
xxxxj_extensions en dan vaak zo beetje in in de laatste rijen

ps
en als ik het goed heb is ksecure niet meer te downloaden in JED .

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • piet14
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 feb 2019 12:50 #18891 door piet14
Beantwoord door piet14 in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Allen dank voor de bijdragen. Helaas heeft ook Murphy zich inmiddels gemeld!
Hoe ik ooit aan ksecure zou hebben moeten komen weet ik niet, maar er af komen lukt niet. Nergens te vinden. Ook herinstallatie en deïnstalleren is dus geen optie.
Inmiddels bleek dat ik een paar waarschuwingen had en ik heb op twee plaatsen een te krappe 2M in 128M gewijzigd. Toen ontdekte ik ook nog eens dat een paar automatische meldingen van o.a. een upgrade van Joomla waren uitgeschakeld. Daardoor was ik dus op 3.8.3. blijven hangen. (Ik heb nooit iets aan die instellingen gewijzigd natuurlijk)
Bij het lokaal upgraden van Joomla kreeg ik de volgende melding
Code:
Warning: require(/home/campvrij/public_html/libraries/vendor/composer/../symfony/polyfill-ctype/bootstrap.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/campvrij/public_html/libraries/vendor/composer/autoload_real.php on line 66
Code:
Fatal error: require(): Failed opening required '/home/campvrij/public_html/libraries/vendor/composer/../symfony/polyfill-ctype/bootstrap.php' (include_path='.:/opt/alt/php56/usr/share/pear:/opt/alt/php56/usr/share/php') in /home/campvrij/public_html/libraries/vendor/composer/autoload_real.php on line 66

Wanneer ik dan inlog op mijn site www.campingbridgedevrijbuiters.nl
zie ik tot mijn verwondering dezelfde boodschap. Het terugzetten van een gedownloade backup (en daar verwijderd) via Cpanel lukt dan weer niet want ik heb inmiddels ook nog mijn limiet overschreden. Morgen even wat meer ruimte regelen en een stap terug.

Ik heb de afgelopen week meer aan Joomla besteed dan het hele jaar daarvoor, maar het resultaat is omgekeerd evenredig! Wanneer de website weer in de lucht is zal ik kijken of iemand een oplossing heeft voor het probleem met "line 66" want daar is de zaak vooralsnog gestrand. Ik neem aan downloaden in kladblok aanpassen (hoe en wat?) en met FTP vervangen
Groet
Piet
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
03 feb 2019 14:01 #18892 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Hallo Piet,

Ik dacht dat je lokaal aan testen was hoe te update dus vreemd dat dat de online site in de war raakt.
en weet je soms ook welke template de site gebruikt ?

lvda
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
03 feb 2019 14:14 #18893 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Hallo Piet
En draai je live website nu op PHP 5.6.40
wat gebeurd er als je daar eens de php naar PHP 7.2 zet als de website is
upgrade naar recent kan dat het wel eens zijn.(even proberen lijkt me)

lvda
Discussie gesloten.
  • piet14
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 feb 2019 15:01 #18894 door piet14
Beantwoord door piet14 in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Akeeba heeft weer goed gewerkt. Template: OrdaSoftTemplate-BaseTemplate
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
03 feb 2019 15:27 #18895 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Hallo Piet,
Het lijkt er nu op dat jou live site bestanden mogelijk ontbreken.
wat je kan proberen is om met een FTP programma
(een lokaal uit gepakte joomla 9.2 versie zonder de installation map)
de live site te overschrijven.
ps
en wat bedoel je precies met "Akeeba heeft weer goed gewerkt"
ik neem aan dat je de akeeba back-up ook via een FTP programma naar je pc haalt en of upload
en niet via de download link?.
Tevens is ook tijdens terug zetten van zo akeeba back-up van belang dat dan
de map waar je dat doet verder geheel leeg is behalve dus
de bestanden van akeeba kickstart en de bacj-up file
en tijdens de eerst stap kan je als in het welkoms scherm
(Things you should know about Akeeba Kickstart) weg klikt kan je kiezen bij 2 hoe
Select an extraction method ik kies altijd de stap Directly .
Maar ik neem aan dat je dat ook zo doet.
En dan eerst alle plug-ins en extensies laten zoeken naar updates voor je joomla gaat upgraden.

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena