Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *

  • piet14
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 feb 2019 17:16 #18899 door piet14
Beantwoord door piet14 in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Akeeba heeft inmiddels naar wens de backup weer netjes geïnstalleerd en ik heb dus lokaal weer beeld. Er ging kennelijk iets fout toen ik lokaal van 3.8.3 omhoog wilde.
Code:
Fatal error: require(): Failed opening required '/home/campvrij/public_html/libraries/vendor/composer/../symfony/polyfill-ctype/bootstrap.php' (include_path='.:/opt/alt/php56/usr/share/pear:/opt/alt/php56/usr/share/php') in /home/campvrij/public_html/libraries/vendor/composer/autoload_real.php on line 66

Daar heb ik nog geen oplossing voor. Geen idee wat er op line 66 moet staan!
Ik kan nu (of morgen) natuurlijk alles (ex installer) met FTP naar de host brengen, maar dan is het nog steeds oud en inclusief die fout. Ik vrees echter dat elke actie nu even wordt geblokkeerd wegens de overschrijding.

Het leek me oorspronkelijk beter de oude versie die daar via Cpanel veiliggesteld was, weer terug te zetten, dan heb ik tenminste weer beeld op het web. Maar ook dat is met de oude Joomla versie!
Er moet nog heel wat gebeuren!
Fijne avond
Piet
Discussie gesloten.
  • piet14
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 feb 2019 17:24 #18900 door piet14
Beantwoord door piet14 in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Moet nog even bekennen dat ik Akeeba (tot nu toe) steeds gedownload heb (ook na lezing van de waarschuwing). Zal mijn leven beteren en voortaan FTP gebruiken.......
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
03 feb 2019 18:57 #18902 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *

Fatal error: require(): Failed opening required '/home/campvrij/public_html/libraries/vendor/composer/../symfony/polyfill-ctype/bootstrap.php' (include_path='.:/opt/alt/php56/usr/share/pear:/opt/alt/php56/usr/share/php') in /home/campvrij/public_html/libraries/vendor/composer/autoload_real.php on line 66


Zoals Leen ook al zegt even het update pakket van Joomla downloaden en uitpakken (unzip).

De bestanden uit het uitgepakte zip bestand verplaatsen naar je probleem site lokaal dus en hiermee overschrijf je eventuele fouten en missende bestanden komen dan ook weer terug.

Succes ermee.

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • piet14
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 feb 2019 16:57 #18905 door piet14
Beantwoord door piet14 in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Hoi Leen en Ron,
Dank voor het meedenken en de suggesties. Ik ben inmiddels gruwelijk intensief bezig geweest, maar loop tegen allerlei foutmeldingen aan. Ik zal ze niet opsommen! Extra-complicatie: op deze (Spaanse) camping valt de WiFi en/of het licht wel eens uit.....
Op dit moment heb ik 3.9.2. lokaal werkend gekregen en probeer nu bij de host de 3.8.3 met FTP te vervangen. Als dat lukt ga ik via Cpanel de PHP instellen op 7.2. Dit even als tussenbericht. Wordt vervolgd. Groet
Piet
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
05 feb 2019 18:23 #18907 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Hoi Piet,

maak van de lokale site (joomla 3.9.2) met akeeba een backup het backup bestand (formaat .JPA) zet je in de root je site incl kickstart.php bestand. Je root moet trouwens geheel leeg wezen om zo niet tegen problemen aan te lopen.

En maak ook even een nieuwe database aan bij je hosting wat die heb je ook nodig om je backup te installeren.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • piet14
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 feb 2019 20:17 #18908 door piet14
Beantwoord door piet14 in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Hoi Ron,

Lokaal: Muteren van een artikel mislukt doordat opslaan etc niet werkt. Dus geforceerd afsluiten. Inchechen lukt niet meer. Nu een foutmelding,
Er heeft zich een fout voorgedaan.
500 Unknown column 'a.note' in 'field list'

Website: Na het bijwerken naar 3.9.2 via FTP en" Joomla core bestanden opnieuw installeren" zie ik

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemkSecure has a deprecated constructor in C:\xampp\htdocs\CDV\plugins\system\ksecure\ksecure.php on line 12
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\src\Http\Transport\CurlTransport.php on line 204

Weinig progressie.................................

Nu lokaal het volgende
Code:
Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\fof\dispatcher\dispatcher.php on line 524 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\fof\dispatcher\dispatcher.php on line 529 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\fof\dispatcher\dispatcher.php on line 534 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\fof\dispatcher\dispatcher.php on line 539 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\fof\dispatcher\dispatcher.php on line 552 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\fof\dispatcher\dispatcher.php on line 561 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\fof\dispatcher\dispatcher.php on line 566 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\fof\dispatcher\dispatcher.php on line 580 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\fof\dispatcher\dispatcher.php on line 609
Groet
Piet
Discussie gesloten.
  • piet14
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 feb 2019 21:03 #18909 door piet14
Beantwoord door piet14 in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Lokaal weer naar 3.8.3 en updaten naar 3.9.2
Resultaat hieronder. ben er nog niet in geslaagd line 204 te vinden/muteren. Draai rondjes en kom niet vooruit.

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemkSecure has a deprecated constructor in C:\xampp\htdocs\CDV\plugins\system\ksecure\ksecure.php on line 12

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\src\Http\Transport\CurlTransport.php on line 204
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
05 feb 2019 23:41 #18912 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Hallo Piet,

Welke PHP versie gebruik je nu in Xammp?

Begin eens weer overnieuw lokaal met je Joomla 3.8.3 site.

Doe eerst onderstaande handelingen voor dat je gaat update.

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\xampp\htdocs\CDV\libraries\src\Http\Transport\CurlTransport.php on line 204

Verhoog je Maximum execution time in je php.ini bestand van Xammp.
Op deze site vindt je uitleg over hoe en wat wanneer je het hebt gedaan start xammp in zijn geheel opnieuw op.

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemkSecure has a deprecated constructor in C:\xampp\htdocs\CDV\plugins\system\ksecure\ksecure.php on line 12

In xammp moet je even naar localhost/phpmyadmin gaan en dan je database openen.
Daar zoek je op ksecure en alles wat er gevonden wordt verwijder je.


Ga naar Extensies --> Beheren --> Updaten en klik op de button Vindt Updates is er iets gevonden installeer deze dan.
Daarna ga je naar Extensies --> Beheren --> Ontdekken en klik op de button Ontdekken is er wat gevonden installeer deze dan.
Nu ga je naar Extensies --> Beheren --> Database wanneer database structuur niet up to date is klik dan links bovenin op repareren.

Werkt je site nu nog goed? Geen fouten? Artikelen bewerken en Opslaan werkt ook nog?

Als alles goed werk maak van dit geheel een backup met akeeba.

Daarna kun je de update uitvoeren naar Joomla 3.9.2

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • piet14
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 feb 2019 23:15 #18916 door piet14
Beantwoord door piet14 in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Hoi Ron,
Lokaal had ik PHP 7.3 met problemen en op de website 5.6 om het nog even zichtbaar en werkbaar te houden. Ik vloog van de ene foutmelding naar de andere, maar ik schoot niets op. Het door jou heel duidelijk beschreven stappenplan was dé oplossing, waarvoor zeer hartelijk dank. Dat had ik nodig. Lokaal heb ik nu een goed werkende versie. Met Akeeba een backup gemaakt en met FTP incl kickstart.php op de site gezet. Helaas heb ik de gegevens betr "database server host name" en "user name" thuis liggen. Morgen even bij de host navragen. Ik ben er bijna! DANK!
Groet
Piet
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
06 feb 2019 23:53 #18917 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Foutmelding bij PHP7.2 vanaf PHP5.6 *
Graag gedaan ;)

Succes ermee we horen het wel of het gelukt is.

Vriendelijke groeten,

Ron :)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena