Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Joomla update 1.5.25 naar 3.x

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 nov 2019 20:25 #20320 door Gast
Joomla update 1.5.25 naar 3.x werd gestart door Gast
Hee, ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.

Wij hebben een Joomla website waarop we reCaptcha willen zetten. In de nieuwste versie 3.x is dat heel makkelijk, probleem is dat we nog op versie 1.5.25 zitten. Deze versie is verouderd en wordt niet meer ondersteund. Versie 1.5.25 verschilt echter zo van versie 3.x dat je eerst moeten updaten naar 1.5.26, waarna je kunt migreren naar versie 3.x. Daarvoor moet je eerst de categories, sections en articles opschonen, waarna je met een migratietool de migratie kunt doen... Onze website is vrij simpel: 2 menu items met 3 artikelen, wat foto's en een contactformulier. Ik vermoed dat dit ook simpeler kan door te copy+paste'n in de geupdate versie. Of mis je dan allerlei instellingen? En het belangrijkste, ik heb versie 1.5.26 gedownload, maar kan niet vinden in de /admin hoe de versie te updaten.

Deze website heb ik gevonden en gebruikt voor informatie: docs.joomla.org/Joomla_1.5_to_3.x_Step_b...Migration#install-j3

Hoop dat iemand mij kan verder helpen!

Alvast dank en groet,
Margot
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
12 nov 2019 20:43 #20321 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Joomla update 1.5.25 naar 3.x
In principe staat alle uitgelegd in het artikel. Of je dingen gaat missen bij copy / paste dat weet ik zo niet, dan zou ik in de site moeten duiken. Weet niet of je veel met de Google ranking doet/wil?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
12 nov 2019 22:04 #20322 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla update 1.5.25 naar 3.x
Hallo Margot,

als eerste van harte welkom hier ;)

Ik zou zeggen ga voor kopiëren en plakken als het een simpele site is.
Wanneer menu opbouw gelijk blijft, urls en metatags enz enz dan blijft google ranking ook goed mits dat belangrijk voor je is.

Onderstaande link is uitleg van 1.5.26 naar Joomla 3 met de betaalde migratie tool SP upgrade voor € 40.00
forum.joomla.org/viewtopic.php?t=925100

Als je link hier deelt kunnen we kijken naar je site en onze mening geven.

Wil je de link niet delen dan mag je hem desnoods ook wel via privé bericht toesturen.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 nov 2019 16:14 #20331 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla update 1.5.25 naar 3.x
Hi Ron en Patrick,

Dank voor jullie reacties!

De link naar de website is www.santvlught.nl . De website is van mijn ouders. Iemand anders heeft hem 10 jaar geleden opgezet, en ik help nu met de reCaptcha en dus de update naar de nieuwe versie... Ik heb wel ervaring met IT, maar weinig met websites en Joomla.

Met secties, categorieen en google ranking doen we naar mijn idee niets. De foto's en artikelen die je op de site ziet staan weet ik te vinden. Wat ik met de extensies aan moet is me niet helemaal duidelijk. Er zijn een aantal extensies die geactiveerd zijn; is het nodig om hier een backup van te maken, of vink ik deze in de nieuwe versie gewoon aan? Zelfde voor het template dat we gebruiken.. Op de site wordt gezegd "Download, extract and upload this package from Joomla Downloads to your domain with ftp in binary mode and overwrite all files and folders". Waar op de site kan ik dit pakket uploaden?

Mijn gevoel is dat ik de tekst op de website kan opslaan op mijn laptop, waar ik ook de foto's heb staan, en dat dit genoeg backup is. Nadat de website gemigreerd is naar 3.x zou ik dit dan opnieuw erin kunnen zetten, en extensies aan kunnen vinken die nu ook aangevinkt zijn.

Groeten Margot
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
13 nov 2019 18:58 #20332 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla update 1.5.25 naar 3.x
Hallo Margrot,

simpele site hebben jullie met een aantal menu items en artikelen.

Je kan dus het best op nu beginnen met Joomla 3 daar bedoel ik het volgend dus mee.

1. Installeer Joomla 3 joomla.erictiggeler.nl/index.php/werken-...g-joomla-installeren
2. Maak de artikelen hou er rekening mee dat je de tekst die je hebt opgeslagen op je pc dit wel in kladblok bestand hebt opgeslagen.
Wanneer je de tekst in Wordbestand hebt staan en deze kopieert in een artikel dan neemt hij verborgen css code mee en dat is de bedoeling niet.
3. Voeg Menu items toe en koppel deze aan de artikelen die je hebt aangemaakt bij punt 2.
4. Template zijn er veel gratis te vinden zoals Helix , JoomlaArt , Joomla24 zijn veel gratis templates te vinden en joomla zelf installeert ook een protostar template die kan je ook gebruiken.
5. Wat betreft extensies die kunnen je via je de backend vinden en installeren.
docs.joomla.org/Help39:Extensions_Extension_Manager_Install/nl

Heb je een beetje op weg geholpen ik hoop dat je er verder mee komt.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena