Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Waarschuwing in beeld tijdens backup

  • Mireille
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 nov 2019 19:13 #20346 door Mireille
Waarschuwing in beeld tijdens backup werd gestart door Mireille
Als ik bij Manage & Download klik op de groene button Download, krijg ik een melding (zie bijlage).
Ik heb evengoed op de blauwe button Download geklikt en krijg dan een ZIP file.
Waar staat de waarschuwing voor? Weet iemand dat en moet ik het misschien anders doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik leer veel van dit forum. Echt top!

Groeten,
Mireille


Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
17 nov 2019 19:24 #20347 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Waarschuwing in beeld tijdens backup
DIe waarschuwing zegt het eigenlijk zelf al.
Er is blijkbaar een risico als je via de browser een bestand download dat deze niet helemaal goed is. Ik heb zelf met backups downloaden via de browser nog nooit problemen ondervonden.
Wat de veiligste route is, zoals de popup zegt, is een SFTP verbinding naar je website te maken en via dat programma de backup downloaden.

SFTP is een beveiligde verbinding met jouw server die niet te onderscheppen is. Maar dan moet je website wel een SSL-certificaat hebben, anders werkt het niet.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
19 nov 2019 11:58 #20349 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Waarschuwing in beeld tijdens backup
Akeeba geeft deze waarschuwing. Nicholas, Lead Developer and Director van Akeeba geeft hier antwoord op forum akeeba Gewoon proberen, maar wel de file controleren. Om zeker te zijn is (s)ftp een betere manier (voorkeur SFTP). De map waarin de backup(s) staan van Akeeba is standaard te vinden in /administrator/components/com_akeeba/backup als dat pad niet is aangepast Sommige webhosters laten ook toe om via een cpanel bestanden te downloaden. Dat gaat meestal een stuk sneller. Nicholas zegt dat 50MB normaal gesproken geen probleem hoeft op te leveren via die download button in de afbeelding, maar de instellingen van de webhoster zijn ook van belang.
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
19 nov 2019 12:19 #20350 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Waarschuwing in beeld tijdens backup
Wij downloaden alleen vanuit de site als het echt niet anders kan. We hebben twee keer meegemaakt dat een backup corrupt was (op een stuk of 20 keer downloaden).

Als je via SFTP of de file manager van je hosting kunt transferren / downloaden dan zou ik dat doen als ik jou was.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena