Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Backup bij hosting provider foutmelding

  • jvrames
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 nov 2019 16:41 #20377 door jvrames
Backup bij hosting provider foutmelding werd gestart door jvrames
Als ik bij mijn hosting provider een backup laat doe krijg ik de laatste 2 maanden steeds deze fout melding:
Waarschuwing!
Tijdens het maken van de backup zijn een of meer problemen ondervonden. De betreffende bestanden zijn overgeslagen. Hieronder ziet u een lijst van de meldingen.

/domains/collegiumvocaleconsonant.nl/public_html/administrator/components/com_admin/sql/updates/mysql/3.4.0-2014-09-01.sql not downloaded (cannot determine cause)

Volgens de helpdesk komt het omdat dit bestand "een soort van in gebruik is" ?????? Geadviseerd wordt dit bestand apart te downloaden.
Voor heen trad dit probleem nooit op.
Wie kan hier klaarheid over verschaffen?
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
23 nov 2019 17:17 #20378 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Backup bij hosting provider foutmelding
Heb je de database al eens gerepareerd?
Discussie gesloten.
  • jvrames
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 nov 2019 18:53 #20379 door jvrames
Beantwoord door jvrames in topic Backup bij hosting provider foutmelding
Hoe?? Repareer je je database en waarom in hemelsnaam zou dat nodig zijn???
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
23 nov 2019 20:04 #20380 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Backup bij hosting provider foutmelding
Inloggen backend ---> Extensies ---> beheren ---> Database
Links bovenin op de button repareren klikken.

Je repareert je database omdat hij misschien tijdens een joomla update niet goed geupdated is.
Dus je site kan goed werken maar dan kan er toch een fout(je) in je database zitten.

Bestand 3.4.0-2014-09-01.sql heb je niet nodig meer wat je draait al met de laatste Joomla versie.
Het is een ander verhaal als je nog op Joomla 3.4.0 zou draaien dan heb je het SQL bestand wel nodig.

Zojuist heb ik alle SQL bestanden verwijderd heb alleen de laatste versie (3.9.8-2019-06-15.sql) laten staan + index.html
Joomla core bestanden herinstalleren werkt gewoon!

Heb je trouwens wel getest of de backups terugzetten dan wel werkt?

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • jvrames
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 nov 2019 14:42 #20381 door jvrames
Beantwoord door jvrames in topic Backup bij hosting provider foutmelding
Beste Ron, ik heb gedaan wat je zei en krijg geen foutmelding meer. Zeer veel dank voor je goede tips.
Toch heb ik nog vragen, ik wil ook alle oudere .sql files weggooien maar twijfel, het laatste bestand is bv slechts 77B terwijl oudere 3.9.8 bestanden groter zijn. Is het verstandig om alle oude weg te gooien en alleen 3.9.10-2019-07-09.sql te behouden?
Zie bijlage schermafbeelding ftp.
Hoe kon je ook alweer core bestanden herinstalleren, en tast dat je website niet aan?
Groet van John
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
24 nov 2019 16:33 #20382 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Backup bij hosting provider foutmelding
Laat gewoon alle 3.9.... SQL bestanden staan en mijn foutje 3.9.10 SQL is de laatste!

Core bestanden herinstalleren doe je via componenten --> Joomla update --> Controleer op Updates --> Button Joomla core bestanden opnieuw installeren. Deze bestanden opnieuw installeren tast je website niet aan mits je niet in de core van joomla aanpassingen hebt gedaan. Maar aan de basis/core bestanden van Joomla moet je niet aankomen.

En wanneer je aanpassingen wilt doen in de css van standaard Joomla template zoals protostar dan doe je dat in je eigen user.css file anders gaan ze wel verloren bij Joomla update als je het in de template.css hebt gedaan.

Maak voor de tijd met akeeba een backup van je site of met de backup service van je hosting.

Succes ermee.

groeten Ron:)


Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena