Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

van oud naar nieuw

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 jan 2020 12:32 #20714 door Gast
van oud naar nieuw werd gestart door Gast
ik heb een site die voor het laatst een update heeft gehad in september 2017, dit omdat de provider een omgeving had waar updaten een probleem was.
Inmiddels zit ik bij een andere provider waar et wel kan, daar heb ik nu een lege site aangemaakt.
Mijn vraag is op welke manier kan ik de oude site, ik heb een file-backup en een sql dump van de oude site, het beste weer opbouwen.
Helemaal nieuwe bouwen is lastig, bovendien heb ik nog een paar sites die ik, als het lukt, op de zelfde manier wil herstellen.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
14 jan 2020 13:24 #20715 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic van oud naar nieuw
Hallo,

als eerste van harte welkom hier :)

1. Je kan de file back-up bestanden in je root/hoofdmap plaatsen.
2. En je maakt een nieuwe database aan en daar in importeer je .sql bestand.
3. Daarna moet je in je configuratie bestand de database gegevens actualiseren naar de juiste database gegevens die je bij punt 2 hebt verkregen.

Zet je PHP versie wel even op 7.1 of 7.2 want het kan wezen dat een joomla versie uit 2017 niet werkt met PHP 7.3 of hoger!

Succes ermee.

groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 jan 2020 13:38 #20716 door Gast
Beantwoord door Gast in topic van oud naar nieuw
Bedankt Ron,
Even een paar kleine aanvullende vragen;
kan ik de oude sql dump via phpadmin importeren in de reeds nieuw aangemaakte database, en als dat kan welke mappen uit de file backup zou ik dan moeten uploaden.

En welke joomla bestanden zijn content afhankelijk, ik vermoed dat alles binnen de administration map niet content gevoelig is.
Ik kan daar niets over terug vinden in de documentatie van Joomla , maar wellicht heb ik niet op de goede plaats gekeken.

Zonnige groet
Jan
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
14 jan 2020 13:55 #20717 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic van oud naar nieuw
Hallo Jan,

de lege site heb je niet nodig die kan je verwijderen.

Je hebt een lege (nieuwe) database nodig + lege root waar je de joomla folders in zet zoals hier onder er uit ziet.

Dan open je PHPmyadmin en dan zie je aan de linkerkant je nieuwe database staan daar klik je op.
En daarna klik je bovenaan op Importeren en daarna selecteer je sql bestand en als laatste klik je onder aan op starten.


Content is terug te vinden je sql bestand.

Maar in het algemeen je oude site gewoon in zijn geheel herstellen bij je nieuwe hosting.

Groeten Ron :)
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena