Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Live update Joomla 3.9.xx detecteert niet dat er nieuwe versie 3.9.16. Melding is: " U beschickt al over de nieuwste versie 3.9.14."

  • Nico van de Kamp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo, Mijn naam is Nico van de Kamp.
Meer
24 mrt 2020 20:03 #20975 door Nico van de Kamp
Hallo,

Bij één van de sites heb ik het probleem dat de live update niet de nieuwe versie detecteert zoals nu bv. 3.9.16. Er komt nu gewoon de melding "U beschikt al over de nieuwste versie 3.9.14". Bij de upgrade naar 3.9.14 had ik dit ook al. toen heb ik deze versie gedownload en zo geïnstalleerd. Maar ik heb liever de live update werkend.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van is?

Gr.,

Nico
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
24 mrt 2020 20:39 #20976 door Rondeb
Hoi Nico,

was het altijd wel goed?

De Joomla Updatemelding plugin staat wel aan?


Groeten Ron
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Nico van de Kamp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo, Mijn naam is Nico van de Kamp.
Meer
24 mrt 2020 20:53 #20977 door Nico van de Kamp
Hallo Rondeb,

Bedankt voor je reactie. Die staat wel aan. Ik ben ook wel bezig geweest met de cache opschonen. Ik heb zojuist wel een keer de plugin uitgeschakeld en weer ingeschakeld, met het idee van "je weet maar nooit".

Overigens in beginsel was het zeker wel goed. Ik weet alleen bij het updaten van 3.9.14 gaf het ook problemen, toen heb ik het pakket gedownload en dan geïnstalleerd. Maar dit moet toch ook weer gewoon willen werken.

Plugin volgorde?

Gr.,

Nico
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
24 mrt 2020 21:02 #20979 door Rondeb
Hoi Nico,

wanneer je naar www.jesitegaat.nl/administrator/index.ph...ion=com_joomlaupdate en je klikt dan opties rechts bovenin welke optie staat eraan bij Updatekanaal?

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Nico van de Kamp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo, Mijn naam is Nico van de Kamp.
Meer
24 mrt 2020 21:20 #20980 door Nico van de Kamp
Hallo Rondeb,

Ik ben er via een ander forum waar ook iemand met dit issue zat achter gekomen. Daar werd aangeraden om via Extensions > Manage > Update Sites, voor "Rebuild" te kiezen van "update.joomla.org/core/list.xml".
Ik ging eerst op zoek naar "update", daar vond ik wel:
Hiervan heb ik een rebuild uitgevoerd maar dat leverde nog niets op.

Vervolgens het zoeken op update verlaten vond ik inderdaad "Joomla! Core - update.joomla.org/core/list.xml ". Maar deze stond uit!!
Ik vraag mij nu af hoe dit gekomen is??? Want dit lijkt mij geen onbelangrijke functionaliteit die dan uitgeschakeld is alleen ik kan niet beoordelen of overzien wat precies hiervan de consequentie is.

Nu is het in iedergeval weer in orde.

Bedankt!

Gr.,

Nico

Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
24 mrt 2020 21:40 #20981 door Rondeb
Hoi Nico,

je hebt bovenstaande gedaan maar melding voor Joomla update is er nog steeds niet?

Heb je nog gekeken naar update kanaal? Wat ik in me vorige reactie vermeld.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Nico van de Kamp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo, Mijn naam is Nico van de Kamp.
Meer
24 mrt 2020 21:54 #20982 door Nico van de Kamp
Hoi Rondeb,

Ik leg het misschien niet goed uit maar eerst heb ik via Extensions > Manage > Update Sites gezocht op update. Daar heb ik de eerste twee genoemde updatesite's gerebuild. Dat leverde niets op.

Vervolgens via Extensions > Manage > Update Sites niet meer gezocht op update maar de updatesite gaan langs lopen en daar zag ik opeens "Joomla! Core - update.joomla.org/core/list.xml " uit staan. Ik heb deze niet gerebuild oid.

En nu verschijnt de melding weer "Er is een nieuwe joomla versie beschikbaar". Dus het functioneert weer.

Alleen wat ik mij nu afvraag, Hoe is de Joomla Core component op de status "gedepubliceerd" gekomen? En wat is hier de consequentie van? Enkel dat de melding "Er is een nieuwe joomla versie beschikbaar" niet komt of heeft er meer niet gewerkt?

Gr.,

Nico
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
24 mrt 2020 22:39 #20983 door Rondeb
Hoi Nico,

mooi dat je zelf de oplossing hebt gevonden ;)

Vreemd dat Joomla Core uit staat en dat jij het niet hebt gedaan.

Het enigste wat zou kunnen wezen dat een firewall of andere beveiliging extensie dit automatisch heeft uitgezet.
Er is ergens wat veranderd automatisch of zijn er meer mensen die in de backend kunnen komen?

Zelf heb ik dit probleem niet gehad en ik heb ook gezocht via google maar kan nergens wat vinden.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena