Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Inloggen in localhost na restore website

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 apr 2020 07:45 #21100 door Gast
Beste forumleden,
na een ctr computer crash en een nieuwe W10 installatie heb ik een akeeba backup van een on line website met Akeeba kickstart
op Localhost gezet. Als ik een snelkoppeling van de backend maak reageert die niet, maar wordt de frontend getoond.( dat gebeurt overigens ook bij het einde van de kickstartsessie waar je kan kiezen om naar de frontend ofde backend wil gaan om te kijken)
Wanneer ik nu de gegevens (administrator et. etc.) van de backend achter het webadres invoer komt de backend normaal op het scherm. Alles werkt normaal. Nou ja niet alles, een interne link naar een ander artikel werkt (nog) niet.
Ik heb de laatste Joomla update lopen. Heeft iemand een oplossimg voor het niet werken van de snelkoppeling naar de backend?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
13 apr 2020 10:55 #21105 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Inloggen in localhost na restore website
Hernoem je .htaccess eens naar htaccess.txt kun je uitsluiten of dit misschien de boosdoender is.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 apr 2020 13:10 #21108 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Inloggen in localhost na restore website
Hallo Ron, maakt geen verschil : Backend komt niet op met een snelkoppeling wel via de favorieten in de browser.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
13 apr 2020 13:48 #21109 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Inloggen in localhost na restore website
Hallo,
weet soms nog of je toen de website nog werkte niet een extra plug-in of extensie
ooit heb geïnstalleerd want het lijkt een beetje op wat bv "adminexile" ook kan doen

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 apr 2020 10:03 #21113 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Inloggen in localhost na restore website
Hallo Ron,
100% zeker dat dat niet is gebeurd. Merkwaardig is wel dat als ik het webadres van de backend als
favoriet in de webbrowser opneem, het gewoon werkt.
Gaat dat dan soms via een andere weg dan een Joomla koppeling ?
Discussie gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
16 apr 2020 09:14 #21114 door margriet
Beantwoord door margriet in topic Inloggen in localhost na restore website
Ik begrijp je verhaal van snelkoppeling en favoriet niet helemaal. Wat gebeurt er als je gewoon localhost/jouwsite/administrator in de adresbalk van je browser typt?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 apr 2020 08:42 #21122 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Inloggen in localhost na restore website
Hallo Margriet,
Wanneer ik op het bureaublad op de localhost snelkoppeling druk, verschijnt eerst heel kort het juiste adres,
maar direct daarna komt het frontend op het scherm. Als ik dan achter het frontendadres het backendadres intik
komt het backend gewoon op het scherm. Dat is ook het geval wanneer ik in de favorieten van de browser het backend adres intik.
Verder is het zo dat als ik een link maak in een artikel naar een ander artikel ik een foutmelding krijg dat ik niet bevoegd ben deze
snelkoppeling te maken naar een ander artikel. Ik ben de enige die deze laptop gebruik, dus de administrator.
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
23 apr 2020 06:08 #21152 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Inloggen in localhost na restore website
Als /administrator niet werkt ligt het in 9 van de 10 gevallen aan een url parameter dat is ingesteld ter beveiliging. Dat kan in Akeeba Admin Tools of AdminExile, maar kan ook een simpele plugin zijn als Offline. Het nadeel hiervan is dat je het alleen kunt uitschakelen als je weet in welke extensie het zit. Simpelweg het uitschakelen van .htaccess werkt niet.
Je geeft aan dat de link in de Favorieten wel werkt. Klik er eens met je rechter muisknop op en kies voor Eigenschappen (of iets in die trant). Je krijgt dan als het goed is een scherm waarin de doelpagina van de link staat.

Van je andere vraag (het maken van een link) haal je denk ik twee dingen door elkaar. Als ik je goed begrijp wil je in een artikel in Joomla een link maken naar een ander artikel? Dat heeft niks met de rechten van je laptop te maken, maar met de rechten in Joomla. Je noemt dat je administrator bent, in Joomla zou je Supergebruiker moeten zijn om alle rechten te hebben.
Kan het misschien zijn dat je niet alle rechten hebt binnen de website?

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena