Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Update naar 3.9.26 faalt lokaal (Mamp-pro)

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
23 apr 2021 10:37 #22783 door Wim
Een al wat langer bestaande site ben ik lokaal (via Mamp pro) verder aan het ontwikkelen, maar nu kan ik die opeens niet updaten naar 3.9.26. Eerdere updates lukten wel.
Via de gebruikelijke route van Joomla Update krijg ik nu deze Error-melding:

"Could not open archive part file /Library/Application Support/appsolute/MAMP PRO/htdocs/Klus_JSjobs/tmp/Joomla_3.9.26-Stable-Update_Package.zip for reading. Check that the file exists, is readable by the web server and is not in a directory made out of reach by chroot, open_basedir restrictions or any other restriction put in place by your host."
Die chroot en open_basedir snap ik niet.
Kilk ik die melding weg, dan resteert de Waarschuwing: Bestand controlecijfer mislukt.
De melding "Joomla bestanden worden bijgewerkt. Even geduld ..." verschijnt wel, maar er gebeurt verder niks.

Probeer ik het via 'Upload pakketbestand', dan volgt deze Waarschuwing:
"JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
Het Joomla pakket kan niet geïnstalleerd worden via Extensiebeheer. Gebruik de Joomla! Update component om Joomla bij te werken." (maar dat faalt dus ook)

Ook 'Installeren vanuit map' faalt. Dan krijg ik deze "Waarschuwing: JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden."
En deze Fout-melding: "Pad heeft geen geldig pakket. Kan geen manifestbestand vinden"

Wat zit hier mis? En: wat kan ik doen om het toch te doen slagen?

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
24 apr 2021 09:34 #22786 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Update naar 3.9.26 faalt lokaal (Mamp-pro)
Hoi,

de padden --> tmp en log(s) zijn nog wel goed? Check ze voor de zekerheid met path.php bestand.

In het verleden kwam het wel eens voor dat deze padden uit het niks veranderd waren, of dit dan aan joomla of server omgeving zou liggen dat weet ik niet!

Succes ermee.

Groeten Ron :D

Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
27 apr 2021 09:39 #22795 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Update naar 3.9.26 faalt lokaal (Mamp-pro)
De paden waren aanvankelijk inderdaad onjuist. Had ik al aangepast, maar dat hielp niks.
Vandaag versie 6 van Mamp Pro geïnstalleerd, zodat onder meer PHP 7.4 kon draaien.
Nu lukte de update wel. Ik vermoedde dat het aan PHP lag, en in dat vermoeden ben ik nu gesterkt.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena