Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

JFormFieldPredefinedList error

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 okt 2022 14:34 #24651 door Gast
JFormFieldPredefinedList error werd gestart door Gast
+JFormFieldPredefinedList error on article search in backend, after Joomla V4.2 upgrade from V3.10
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
25 okt 2022 16:20 #24652 door Fred
Beantwoord door Fred in topic JFormFieldPredefinedList error
Wat is je vraag?

kijk hier eens: github.com/joomla/joomla-cms/pull/12739

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 okt 2022 17:11 #24653 door Gast
Beantwoord door Gast in topic JFormFieldPredefinedList error
Mijn vraag is: wat moet ik doen om mijn website weer in orde te krijgen.
Upgrade Joomla V3.10 naar V4.2 gaf fouten, dus restore uitgevoerd op public html en SQL bestanden. Mijn hosting provider maakt gelukkig een paar keer per dag een full backup.
De website draait na restore weer goed, maar in backend artikel zoeken en maken werkt niet en geeft FormFieldPredefinedList error
In het forum zie ik eensluidende problemen, waarbij gesteld wordt dat alle bestanden eerst moeten worden leeggemaakt voor de restore operatie.
In DirectAdmin zie ik: Via de file manager kan je de bestanden uit de public_html map verwijderen en via PhpMyAdmin kan je de database legen.
Zou dat in mijn geval ook de oplossing kunnen zijn?
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 okt 2022 17:16 #24654 door Youll
Beantwoord door Youll in topic JFormFieldPredefinedList error
Altijd rootmap en database leegmaken voor een restore.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
26 okt 2022 11:34 #24656 door Fred
Beantwoord door Fred in topic JFormFieldPredefinedList error
@Piet,

Het migreren van een Joomla!3 naar een Joomla!4 site gaat vaak niet goed. Dit komt omdat er veel te weinig voorzorg maatregelen worden genomen voordat men de migratie daadwerkelijk gaat doen. Het resultaat is dan een corrupte website waar je verder niets meer aan kan doen behalve dan een geheel nieuwe (vernieuwde) website maken in Joomla!4. Trouwens is het maken van een gehele vernieuwde website vaak niet eens zo een slecht idee! Je hebt dan weer een frisse nieuwe vormgeving en veel oud spul is weg, dat vind de website bezoeken wel zo prettig.

Voordat je daadwerkelijk gaat migreren moet je veel voorzorgsmaatregelen nemen.
1) maken van een backup van je Joomla!3 website met Akeeba backup

2) het terugzetten van de backup op jouw eigen computer met kickstart (van akeeba) , dit is dan jouw lokale testomgeving en hierop ga je alle voorzorgmaatregelen nemen die nodig zijn om de migratie succesvol te laten verlopen. Hiervoor moet je eerst even een lokale server op jouw computer installeren (MAMP voor als je een iMac hebt of WAMP voor als je een windows computer hebt of XAMP werk zowel op een MAC, windows en Linux).

3) Als dat gedaan is en jouw website werkt goed op jouw computer dan kan je nu verder gaan met de voorbereiding.

4) Alle extensies (Componenten, plugins, templates (vormgeving)) die ooit in Joomla!3 zijn geinstalleerd en waarvoor geen Joomla!4 versie (meer) voor te krijgen is moet je het beste maar verwijderen uit je Joomla!3 website, doe je dit niet dan is de kans groot dat de migratie niet lukt. Heb je dergelijke extensies in Joomla!4 nodig dan moet je na migratie op zoek naar een Joomla!4 alternatief en deze installeren in Joomla!4. Vaak is de gebruikte template (vormgeving) in Joomla!3 een bottelneck selecteer dan ook voordat je gaat migreren als template protostar en verwijder alle andere templates.

5) Voordat de migratie daadwerkelijk begint test Joomla! of er wel/geen problemen zijn ihk van de migratie. Als er nog een probleem is dan eerst het probleem oplossen en weer testen, elke keer kom je dan stapje voor stapje verder.

6) Als er bij de test geen problemen meer zijn dan kan je daadwerkelijk de migratie laten uitvoeren.

NOOT: Het kan zijn dat je ooit eens een maatwerkapplicatie heb laten maken voor je website in Joomla!3. 100% zeker weten dat deze maatwerk applicatie niet werkt in Joomla!4, sterker nog dat vanwege deze maatwerkapplicatie migratie niet lukt. Neem hiervoor contact op met de ontwikkelaar hiervan en vraag om de maatwerkapplicatie om te bouwen naar Joomla!4. De-installeer de maatwerkapplicatie in Joomla!3 en installeer de aangepaste versie zodra de migratie gelukt is in Joomla!4.


Ben je onzeker mbt het migreren neem dan contact op met mij (via PM)!

Veel succes,

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena