Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Update van Joomla 3 naar 4 (SQL-update)

  • Hertogmp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 jan 2023 20:22 #24934 door Hertogmp
Update van Joomla 3 naar 4 (SQL-update) werd gestart door Hertogmp
Beste,

Ik ben bezig om mijn site aan te passen van Joomla 3 (laatste versie) naar Joomla 4, echter omdat te kunnen doen moet ik eerst andere dingen updaten (PHP en SQL). De PHP is volgens mij gelukt (of ik dat goed heb gedaan weet ik niet, maar volgens onderstaande gegevens lijkt het gelukt. Echter hoe ik de SQL moet doen is voor mij best lastig, maar misschien kan iemand mij hier vertellen hoe ik dat moet doen. Mijn website hangt bij hosting2go.nl en daar kan ik zelf een nieuwe database aanmaken (Ga er vanuit dat dit dan ook een nieuwere versie is als mijn huidige), alleen vanaf daar weet ik ff niet hoe ik verder moet.

php: Linux server46.hosting2go.nl 3.10.0-1160.59.1.el7.x86_64 #1 SMP Wed Feb 23 16:47:03 UTC 2022 x86_64
dbserver: mysql
dbversion: 5.5.5-10.3.32-MariaDB
dbcollation: latin1_swedish_ci
dbconnectioncollation: utf8mb4_general_ci
phpversion: 8.1.2
server: Apache
sapi_name: fpm-fcgi
version: Joomla! 3.10.11 Stable [ Daraja ] 14-August-2022 14:18 GMT
platform: Joomla Platform 13.1.0 Stable [ Curiosity ] 24-Apr-2013 00:00 GMT
useragent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_15_7) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/16.2 Safari/605.1.15
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
08 jan 2023 20:32 #24935 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Update van Joomla 3 naar 4 (SQL-update)
Hoi Hertogmp,

je kan het beste met akeeba backup een kopie van je site maken.

Deze kopie zet je in testomgeving (subdomein) en daar ga je de migratie naar Joomla 4 uitvoeren.

Zo blijft je hoofdsite online en speel je op safe.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Hertogmp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 jan 2023 20:35 #24936 door Hertogmp
Beantwoord door Hertogmp in topic Update van Joomla 3 naar 4 (SQL-update)
Ja, dat snap ik, maar ik moet ook mijn DB aanpassen voor ik update, hoe doe ik dat dan?
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
08 jan 2023 20:54 #24937 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Update van Joomla 3 naar 4 (SQL-update)
Het is niet nodig om iets met de sql database te doen bij een update van J3 naar J4, dus een nieuwe sql database is niet nodig. De PhP naar 8.x brengen is prima. Updaten van J3 naar J4 doe je vanuit J3. Wel eerst ervoor zorgen dat alle in J3 gebruikte extensies en plugins ook in J4 werken (updaten dus), zijn deze er niet voor j4 dan deze eerst verwijderen en in J4 een alternatief hiervoor zoeken. Maak altijd eerst een backup met akeeba!

succes

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Hertogmp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 jan 2023 22:00 #24938 door Hertogmp
Beantwoord door Hertogmp in topic Update van Joomla 3 naar 4 (SQL-update)
Ah, ik dacht dat ik bij de minimale eisen van J4 had gezien dat een hogere versie is als dat ik op dit moment had en dus zou moeten updaten. Ik begrijp dat dat niet het geval is en dat ik gewoon de update kan uitvoeren. Een back-up had ik al gemaakt, maar evenwel bedankt voor de tip. Ga het morgenavond proberen om te updaten. laat wel weten of het gelukt is
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena