Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

1104 fout bij update naar Joomla 4.3.4

  • Henk Haak
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Zie website HorizonQuest.nl
Meer
25 aug 2023 08:23 #25530 door Henk Haak
1104 fout bij update naar Joomla 4.3.4 werd gestart door Henk Haak
The recent Joomla upgrade to version 4.3.4 showed me the following error:
Code:
1104 The SELECT would examine more than MAX_JOIN_SIZE rows; check your WHERE and use SET SQL_BIG_SELECTS=1 or SET MAX_JOIN_SIZE=# if the SELECT is okay

A 'tempory' solution is:

In php file: /libraries/vendor/joomla/database/src/Mysqli/MysqliDriver.php


modify line 330 like below
Code:
327 // If needed, set the sql modes. 328 if ($this->options['sqlModes'] !== []) 329 { 330 $this->connection->query('SET @@SESSION.sql_mode = \'' . implode(',', $this->options['sqlModes']) . '\';'); mysqli_query($this->connection, "SET @@SESSION.sql_mode = '';");
331 }


Hereafter the update is successful, however at the end error 1104 shows up again, because the file /libraries/vendor/joomla/database/src/Mysqli/MysqliDriver.php is renewed during the update and apparently, at the end of the update, the renewed file is checked again I presume.

My provider One.com points to Joomla and their comment: We cannot change this.


So, I have to modify the MysqliDriver.php file of all the subdomains, or the Joomla organisation culd possibly enter the above mentioned line in the file MysqliDriver.php

HH
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
25 aug 2023 08:53 #25532 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic 1104 fout bij update naar Joomla 4.3.4
Hoi Henk,

het hosting bedrijf one.com is na mij weten het enige bedrijf die dit probleem heeft met deze foutmelding.

Ik onderhoud vele sites in Joomla en deze zitten bij verschillende hosting partijen en bij geen enkele krijg ik deze foutmelding.

In mijn ogen is one.com Joomla onvriendelijk en ze proberen en kunnen er ook niks aan doen.

Mensen die ik ken en bij deze partij zitten adviseer ik dan ook om bij deze partij weg te gaan.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
25 aug 2023 08:55 #25533 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic 1104 fout bij update naar Joomla 4.3.4
Je ziet hier bijvoorbeeld meer van dit soort problemen: www.joomlacommunity.nl/forum/back-up-en-...pgrade-naar-joomla-4

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Henk Haak
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Zie website HorizonQuest.nl
Meer
25 aug 2023 09:06 #25534 door Henk Haak
Beantwoord door Henk Haak in topic 1104 fout bij update naar Joomla 4.3.4
Via de gestuurde link had ik ook de oplossing gevonden. Alleen werd daar niet vermeld dat de update eindigde met het opnieuw afbeelden van de 1104 fout. Dat bracht me eerst even in verwarring, maar ik zag dat de update wel degelijk had plaatstgevonden. Vandaar mijn bijdrage op dit forum.

HH
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
25 aug 2023 09:13 #25535 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic 1104 fout bij update naar Joomla 4.3.4
Klopt na elke update moet je de code weer erin zetten.

Alleen rekening ermee houden dat het kan wezen dat het een regel kan verspringen. Want wanneer Joomla in desbetreffende PHP bestand meer code toevoegt verspringt alles dus ook ;)

Succes met dit probleem.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • ukkepuk
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fervent J gebruiker
Meer
20 sep 2023 06:27 #25556 door ukkepuk
Beantwoord door ukkepuk in topic 1104 fout bij update naar Joomla 4.3.4
Heb dit probleem nu ook, inderdaad bij one.com :-(
Bovenvermelde oplossing doet het bij mij helaas niet... Iemand nog andere ideeën?

EDIT: Deze regel moest nog worden toegevoegd: mysqli_query($this->connection,'SET SQL_BIG_SELECTS = 1;' );

Ben nu aan het updaten
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena