- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Pre-update-check van 4.4.13 naar J5
- Frank Verlouw
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Voor de hobby knutsel ik soms een website in elkaar
Minder
Meer
05 mei 2025 16:01 #26372
door Frank Verlouw
Pre-update-check van 4.4.13 naar J5 werd gestart door Frank Verlouw
Ik houd een vrij eenvoudige website van een ruitersportclub bij (ruitersportheusden.nl). Bij de migratie van J3 naar J4 heb ik na lang twijfelen en op advies van forumleden toch maar een compleet nieuwe site gemaakt. Nu zit dus de upgrade naar J5 eraan te komen. Ik heb de pre-update-check gedaan en die geeft een aantal extensie-waarschuwingen aan. Hiervan heb ik screenshots gemaakt maar hoe ik die hier kan uploaden weet ik niet. Kunnen via mail ook verstuurd worden. Graag wil ik weten of die waarschuwingen problemen opleveren en is de oplossing veel werk? Ik sta open voor betaalde hulp, als dat niet te gek wordt tenminste want zo groot is de vereniging niet.
Onderwerp is gesloten.
- Youll
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
06 mei 2025 17:21 #26373
door Youll
Beantwoord door Youll in topic Pre-update-check van 4.4.13 naar J5
Je kunt hier blijkbaar geen bestanden uploaden. Maar de update van J4 naar J5 gaat in 99% van de gevallen goed. Maak voor de zekerheid eerst een backup zodat je die terug kunt zetten als het onverhoopt (1%) toch misgaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank Verlouw
Onderwerp is gesloten.
- Robert
-
- Gebruiker
-
- Robert
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
27 mei 2025 21:43 #26378
door Robert
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Beantwoord door Robert in topic Pre-update-check van 4.4.13 naar J5
Een migratie van Joomla 4 naar 5 kan alleen goed gaan als alle extensies dit ondersteunen. Een template die geschikt is voor Joomla 4 hoeft niet per definitie te werken in Joomla 5. Vergelijk de technische vereisten maar op
manual.joomla.org/docs/get-started/technical-requirements/
In Joomla 4 zitten enkele scripts die in Joomla 3 werk(t)en. De code van Joomla 5 is verder opgeschoond en heeft minder van die scripts.
Als je de waarschuwingen hier post dan kunnen we meekijken of de migratie problemen zal opleveren.
Los daarvan is het altijd aan te raden om een backup te maken en een kopie van de website in een testomgeving (bijv. in een subdomein) te installeren. Voer dan de migratie uit en test of alles werkt. Als dat zo is dan kun je de live-omgeving bijwerken.
Stuur me gerust een PM als je hier hulp bij nodig hebt.
In Joomla 4 zitten enkele scripts die in Joomla 3 werk(t)en. De code van Joomla 5 is verder opgeschoond en heeft minder van die scripts.
Als je de waarschuwingen hier post dan kunnen we meekijken of de migratie problemen zal opleveren.
Los daarvan is het altijd aan te raden om een backup te maken en een kopie van de website in een testomgeving (bijv. in een subdomein) te installeren. Voer dan de migratie uit en test of alles werkt. Als dat zo is dan kun je de live-omgeving bijwerken.
Stuur me gerust een PM als je hier hulp bij nodig hebt.
Webontwikkelaar bij Yolknet
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank Verlouw
Onderwerp is gesloten.
- Youll
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
27 mei 2025 22:23 #26382
door Youll
Beantwoord door Youll in topic Pre-update-check van 4.4.13 naar J5
@Robert, als je de moeite had genomen om de site te controleren had je kunnen zien dat deze inmiddels op 5.3.0 draait.
Onderwerp is gesloten.
- Frank Verlouw
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Voor de hobby knutsel ik soms een website in elkaar
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 mei 2025 20:25 #26391
door Frank Verlouw
Beantwoord door Frank Verlouw in topic Pre-update-check van 4.4.13 naar J5
Dank voor de reacties. De site draait inmiddels inderdaad op J5. Een lid van een ander forum heeft het voor me gefixed tegen een kleine vergoeding. Ik heb geen (sub)domein meer om te testen. Bovendien ontbreekt daar eigenlijk ook de tijd voor. Overigens ontstonden er geen problemen bij de in gebruik zijnde extensies.
Onderwerp is gesloten.
- Robert
-
- Gebruiker
-
- Robert
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
29 mei 2025 09:35 #26393
door Robert