Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

gebruikers niet meer up te daten na update naar 3.4.8

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
27 jan 2016 20:44 #3023 door
Na de update naar 3.4.8 kan ik geen gebruikers meer up-daten. Ik krijg meteen de volgende foutmelding:

DateTime::__construct(): Failed to parse time string (25-03-50) at position 7 (0): Unexpected character

Een artikel kan wel worden opgeslagen, terwijl daar ook een tijd en datum in voorkomt.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Bedankt alvast, Hugo
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
27 jan 2016 20:44 #3024 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic gebruikers niet meer up te daten na update naar 3.4.8
Ging het daarvoor met die syntax wel goed?
Of deze:
25-03-1950
03-25-50
03-25-1950

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
27 jan 2016 20:44 #3025 door
Sorry beetje traag. Ik denk dat ik weet wat er aan de hand is. Ik heb 10 maanden geleden met ARRA alle gegevens vanuit een spreadsheet in de JOOMLA database ingevoerd.
Ik heb nu ARRA gebruikt om alle gegevens uit te voeren naar een csv file en onder een groot aantal kolom koppen staan helemaal geen relevante de gegevens meer, maar zijn gevuld met kreten als: {"admin style":"" of {"editor":'"" . Ik denk dat ik de csv aanpas zo dat alles weer klopt en dan alles invoer in de database. Afgezien van een back-up maken, doe ik dan iets heel doms???

Dank alvast voor het meedenken (en ik zal een MySQL/PHP boek gaan lezen).

Hugo

Bericht toegevoegd op 4 februari 2016 om 10:44
Vorige bericht was op 1 februari 2016 om 13:38

Verwijderen van het veld Date of Birth (dob) verhielp het probleem. Ik denk dat het een combinatie is van het format dat of Joomlarra gebruikt (importeren) of hoe Easy Profile er mee omgaat. Tussen die twee werd ik ook van het kastje naar de muur gestuurd. Moet nog verder na denken of en zo ja hoe ik dit veld terug wil hebben.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
27 jan 2016 20:44 #3026 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic gebruikers niet meer up te daten na update naar 3.4.8
Dus het probleem is Opgelost?

ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
27 jan 2016 20:44 #3027 door Hans van der Meer
Dit zijn de aanpassingen die in 3.4.8 zijn doorgevoerd.
www.joomlacommunity.eu/nieuws/joomla-ver...348-vrijgegeven.html
Het is natuurlijk ook afhankelijk vanaf welke versie je bent geupgrade wat er allemaal gewijzigd is.
Ze zijn wel wat bezig geweest met de sessies en redirect na login weet ik. Of er een mask is gekomen voor de datum durf ik niet te zeggen.

Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
27 jan 2016 20:44 #3028 door
Dit is enige tijd goed gegaan, maar ik heb weer problemen na de update van 3.4.8 naar 3.5.0.

Ik heb nu wel de echte oorzaak boven tafel, want in de toelichting staat nu dat voor de tabel: jos_user_profiles, het formaat voor de geboorte datum MOET zijn: yyyy-mm-dd. Kennelijk geven ander formats nu een foutmelding: kan de datum niet "parsen".

Ben dus nu bezig een 70 tal van die data om te zetten met de hand in de SQL database. :-(
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena