- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Updaten naar 3.4.8 lukt niet - foutmelding failed to open stream
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
19 jan 2016 13:59 #3778
door Gast
Updaten naar 3.4.8 lukt niet - foutmelding failed to open stream werd gestart door Gast
Beste joomla fans!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ben nu enkele dagen bezig om alle website van onze klanten up2daten naar 3.4.8. Dit is allemaal gelukt op eentje na. Krijg namelijk een foutmelding als ik deze update.
Heb het ook handmatig geprobeerd via een zip. Als ik de automatische joomla update gebruik krijg ik een foutmelding. Doe ik het handmatig (zip) dan klapt de gehele site eruit en moet ik dit middels een backup weer live krijgen. De website draait op 3.4.7.
Bekijk hieronder de foutmelding en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik ook deze klant gerust kan stellen.
Warning: require_once(/public/sites/www.xxx.nl/libraries/composer_autoload.php): failed to open stream: No such file or directory in /public/sites/www.xxx.nl/libraries/cms.php on line 33
Fatal error: require_once(): Failed opening required '/public/sites/www.xxx.nl/libraries/composer_autoload.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /public/sites/www.xxx.nl/libraries/cms.php on line 33
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ben nu enkele dagen bezig om alle website van onze klanten up2daten naar 3.4.8. Dit is allemaal gelukt op eentje na. Krijg namelijk een foutmelding als ik deze update.
Heb het ook handmatig geprobeerd via een zip. Als ik de automatische joomla update gebruik krijg ik een foutmelding. Doe ik het handmatig (zip) dan klapt de gehele site eruit en moet ik dit middels een backup weer live krijgen. De website draait op 3.4.7.
Bekijk hieronder de foutmelding en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik ook deze klant gerust kan stellen.
Warning: require_once(/public/sites/www.xxx.nl/libraries/composer_autoload.php): failed to open stream: No such file or directory in /public/sites/www.xxx.nl/libraries/cms.php on line 33
Fatal error: require_once(): Failed opening required '/public/sites/www.xxx.nl/libraries/composer_autoload.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /public/sites/www.xxx.nl/libraries/cms.php on line 33
Discussie gesloten.
- Jheroen
-
- Gebruiker
-
- Hallo
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 jan 2016 13:59 #3779
door Jheroen
Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Beantwoord door Jheroen in topic Updaten naar 3.4.8 lukt niet - foutmelding failed to open stream
Je hebt op dat account voldoende schijfruimte beschikbaar? draait deze website op dezelfde server als de andere websites?
Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 jan 2016 13:59 #3780
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Updaten naar 3.4.8 lukt niet - foutmelding failed to open stream
Bestaat die
als ik hier beetje in diverse joomla versies zoekt kom ik hem maar sporadisch tegen
eigenlijk maar een keer dus lijkt er op dat dat geen standaard iets is van joomla
ik kom wel vaker composer tegen maar dan meestal in de map
nog wel in de website ?libraries/composer_autoload.php
als ik hier beetje in diverse joomla versies zoekt kom ik hem maar sporadisch tegen
eigenlijk maar een keer dus lijkt er op dat dat geen standaard iets is van joomla
ik kom wel vaker composer tegen maar dan meestal in de map
/libraries/vendor/composer
lvda
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 jan 2016 13:59 #3781
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Updaten naar 3.4.8 lukt niet - foutmelding failed to open stream
je zou eens met notepad++ of soort gelijk programma eens kunnen wat er precies staat in jou
cms.php op regel 33
cms.php op regel 33
wat ik hier bij mij tekens leest zijn deze regelspublic/sites/www.xxx.nl/libraries/cms.php on line 33
Code:
// Create the Composer autoloader
$loader = require JPATH_LIBRARIES . '/vendor/autoload.php';
$loader->unregister();
lvda
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 jan 2016 13:59 #3782
door Leen
lvda
Heb je bij jou testje wel dan deze regel verwijderd of uitgezet ?
Code:
require_once JPATH_LIBRARIES . '/composer_autoload.php';
lvda
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 jan 2016 13:59 #3783
door Leen
lvda
misschien dom van mij maar staan de padden bij Algemene instellingen > tabblad systeem
pad naar logmap en tabblad server > pad naar tmp wel oke?
en zijn alle mappen groen(behalve configuration.php) bij Systeeminformatie tabblad >map rechten
pad naar logmap en tabblad server > pad naar tmp wel oke?
en zijn alle mappen groen(behalve configuration.php) bij Systeeminformatie tabblad >map rechten
lvda
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 jan 2016 13:59 #3784
door Leen
lvda
nou heb je fout rapportage op maximaal staan ik begin nu toch aan een extra extensie/plugin of zoiets te denken.
het is toch niet zo dat deze site net een iets andere php versie draai dan alle andere site's die wel gelukt zijn ?
het is toch niet zo dat deze site net een iets andere php versie draai dan alle andere site's die wel gelukt zijn ?
lvda
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 jan 2016 13:59 #3785
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Updaten naar 3.4.8 lukt niet - foutmelding failed to open stream
Top idee van je! Heb de foutmeldingen op maximaal gezet. Krijg nu op 1 pagina een foutmelding, namelijk:
Notice: Undefined variable: useDefList in /public/sites/www.xxx.nl/plugins/system/jsntplframework/html/com_content/category/blog_item.php on line 41
zal deze plugin eens uitzetten en wederom de boel proberen te updaten. Eens kijken wat er gebeurt.
Gr.
Bericht toegevoegd op 25 januari 2016 om 14:28
Vorige bericht was op 25 januari 2016 om 14:10
***Update*****
Probleem is eindelijk opgelost. In joomla had de site bouwer (voor mij) een spatie in het log pad en het temp pad gezet. Dit zie je natuurlijk niet 1,2,3. Terwijl de maprechten wel goed stonden.
Maar goed, bedankt voor jullie hulp en het meedenken. Blijf op dit forum terugkomen en wellicht kan ik ook iemand goed van dienst zijn.
dank jullie wel.
Notice: Undefined variable: useDefList in /public/sites/www.xxx.nl/plugins/system/jsntplframework/html/com_content/category/blog_item.php on line 41
zal deze plugin eens uitzetten en wederom de boel proberen te updaten. Eens kijken wat er gebeurt.
Gr.
Bericht toegevoegd op 25 januari 2016 om 14:28
Vorige bericht was op 25 januari 2016 om 14:10
***Update*****
Probleem is eindelijk opgelost. In joomla had de site bouwer (voor mij) een spatie in het log pad en het temp pad gezet. Dit zie je natuurlijk niet 1,2,3. Terwijl de maprechten wel goed stonden.
Maar goed, bedankt voor jullie hulp en het meedenken. Blijf op dit forum terugkomen en wellicht kan ik ook iemand goed van dienst zijn.
dank jullie wel.
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 jan 2016 13:59 #3786
door Leen
lvda
ha mooi toch nog opgelost en zulke dingen zie je inderdaad snel over het hoofd
lvda
Discussie gesloten.