Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Updaten naar 3.4.8 lukt niet - foutmelding failed to open stream

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 jan 2016 13:59 #3778 door Gast
Beste joomla fans!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ben nu enkele dagen bezig om alle website van onze klanten up2daten naar 3.4.8. Dit is allemaal gelukt op eentje na. Krijg namelijk een foutmelding als ik deze update.

Heb het ook handmatig geprobeerd via een zip. Als ik de automatische joomla update gebruik krijg ik een foutmelding. Doe ik het handmatig (zip) dan klapt de gehele site eruit en moet ik dit middels een backup weer live krijgen. De website draait op 3.4.7.

Bekijk hieronder de foutmelding en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik ook deze klant gerust kan stellen.

Warning: require_once(/public/sites/www.xxx.nl/libraries/composer_autoload.php): failed to open stream: No such file or directory in /public/sites/www.xxx.nl/libraries/cms.php on line 33

Fatal error: require_once(): Failed opening required '/public/sites/www.xxx.nl/libraries/composer_autoload.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /public/sites/www.xxx.nl/libraries/cms.php on line 33
Discussie gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Lees meer
19 jan 2016 13:59 #3779 door Jheroen
Je hebt op dat account voldoende schijfruimte beschikbaar? draait deze website op dezelfde server als de andere websites?

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
19 jan 2016 13:59 #3780 door Leen
Bestaat die

libraries/composer_autoload.php

nog wel in de website ?
als ik hier beetje in diverse joomla versies zoekt kom ik hem maar sporadisch tegen
eigenlijk maar een keer dus lijkt er op dat dat geen standaard iets is van joomla
ik kom wel vaker composer tegen maar dan meestal in de map

/libraries/vendor/composer


lvda
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
19 jan 2016 13:59 #3781 door Leen
je zou eens met notepad++ of soort gelijk programma eens kunnen wat er precies staat in jou
cms.php op regel 33

public/sites/www.xxx.nl/libraries/cms.php on line 33

wat ik hier bij mij tekens leest zijn deze regels
Code:
// Create the Composer autoloader $loader = require JPATH_LIBRARIES . '/vendor/autoload.php'; $loader->unregister();

lvda
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
19 jan 2016 13:59 #3782 door Leen
Heb je bij jou testje wel dan deze regel verwijderd of uitgezet ?
Code:
require_once JPATH_LIBRARIES . '/composer_autoload.php';

lvda
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
19 jan 2016 13:59 #3783 door Leen
misschien dom van mij maar staan de padden bij Algemene instellingen > tabblad systeem
pad naar logmap en tabblad server > pad naar tmp wel oke?
en zijn alle mappen groen(behalve configuration.php) bij Systeeminformatie tabblad >map rechten

lvda
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
19 jan 2016 13:59 #3784 door Leen
nou heb je fout rapportage op maximaal staan ik begin nu toch aan een extra extensie/plugin of zoiets te denken.
het is toch niet zo dat deze site net een iets andere php versie draai dan alle andere site's die wel gelukt zijn ?

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 jan 2016 13:59 #3785 door Gast
Top idee van je! Heb de foutmeldingen op maximaal gezet. Krijg nu op 1 pagina een foutmelding, namelijk:

Notice: Undefined variable: useDefList in /public/sites/www.xxx.nl/plugins/system/jsntplframework/html/com_content/category/blog_item.php on line 41

zal deze plugin eens uitzetten en wederom de boel proberen te updaten. Eens kijken wat er gebeurt.

Gr.


Bericht toegevoegd op 25 januari 2016 om 14:28
Vorige bericht was op 25 januari 2016 om 14:10


***Update*****

Probleem is eindelijk opgelost. In joomla had de site bouwer (voor mij) een spatie in het log pad en het temp pad gezet. Dit zie je natuurlijk niet 1,2,3. Terwijl de maprechten wel goed stonden.

Maar goed, bedankt voor jullie hulp en het meedenken. Blijf op dit forum terugkomen en wellicht kan ik ook iemand goed van dienst zijn.

dank jullie wel.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
19 jan 2016 13:59 #3786 door Leen
ha mooi toch nog opgelost en zulke dingen zie je inderdaad snel over het hoofd

lvda
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena