Ben opzoek naar iemand die een plugin of dergelijk kan schrijven met de volgende eigenschappen

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 mei 2017 15:57 #12751 door Gast
Data halen bij een andere site en plaatsen in de Joomla! database.
De data die gehaald moet worden is "tijd" en "prijs" uit een tabel, deze moet in de database van een extensie geplaatst worden op de eigen Joomla! site. (is voor last minutes)

Discussie gesloten.
  • J Sanders
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ontwikkelaar van [url=www.mijnrekensite.nl]MijnRekensite.nl[/url].
Meer
09 mei 2017 19:49 #12783 door J Sanders
Hallo,

Ik probeer me een beeld te vormen van het proces.
Wat is de gebeurtenis (trigger) die maakt dat de data moet worden ingelezen in de tabel?
Moet er daarna nog meer gebeuren? Bijvoorbeeld dat de data ook nog getoond moet worden?

Gr. JGS

Ontwikkelaar van MijnRekensite.nl , een online oefenmethode voor rekenen.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 mei 2017 12:40 #12799 door Gast

Hallo,

Ik probeer me een beeld te vormen van het proces.
Wat is de gebeurtenis (trigger) die maakt dat de data moet worden ingelezen in de tabel?
Moet er daarna nog meer gebeuren? Bijvoorbeeld dat de data ook nog getoond moet worden?

Gr. JGS

Hallo,
De data zou moeten dienen om in een één of ander booking extensie geplaatst te worden.
Het zit namelijk zo dat er "last minutes" worden geplaatst op enkele website's.
Een werkje dt steeds herhaald moet worden, en het zou handig zijn dat ik de tijd en de prijs data kan ophalen via een sync button of zo.
Zo kan deze dan gebruikt worden als last minute op de eigen site i.p.v steeds weer hetzelfde in te vullen.

Momenteel kan ik nog niet veel info geven over welke extensie het gaat.
Dit omdat ik op dit moment nog niet direct een extensie op de JED heb gevonden die voldoet aan de eigenschappen die nodig zijn.
Een belangrijke optie is dat de prijs berekening moet gebeuren aan de hand van "tijd & "aantal personen".
Dit lijkt niet zo vanzelfsprekend blijkt nu.
Ook moeten ze de optie bezitten om last minutes of coupon achtige zaken af te handelen.
Dit dan vooral om deze plugin zijn data te kunnen gebruiken.

Ben nog wel even zoet om alles bij elkaar te krijgen.
Moest er bij iemand een belletje rinkelen en me verder op weg kan helpen je info is steeds welkom.

Groetjes
Discussie gesloten.
  • J Sanders
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ontwikkelaar van [url=www.mijnrekensite.nl]MijnRekensite.nl[/url].
Meer
11 mei 2017 08:08 #12838 door J Sanders
Hallo,

Het ontwerp wordt al een stukje bij beetje ingewikkelder. Het betreft dus echt maatwerk.
De plugin zou je periodiek kunnen triggeren, bijvoorbeeld d.m.v. een cronjob.
Mogelijk zijn daar nog andere, eenvoudiger, oplossingen voor te bedenken.
Deze plugin zou je ook de berekeningen kunnen laten uitvoeren, om vervolgens de data naar de (eigen) tabel weg te laten schrijven.
Om de data te tonen, moet deze uit de tabel gehaald en ingelezen worden op de webpagina.
Ook daar zijn weer verschillende opties voor. Hangt van het totale ontwerp af.
Waarschijnlijk 'vertel' ik niets nieuws. ;)

Gr. JGS

Ontwikkelaar van MijnRekensite.nl , een online oefenmethode voor rekenen.
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
24 aug 2017 06:55 #14398 door Robert
Hallo Wim,
Ben je nog bezig met het zoeken van informatie? Of heb je de oplossing gevonden?
Voor het ophalen van data kun je het beste gebruik maken van een RSS- of XML-feed. Ik weet niet of dit beschikbaar is voor de last-minutes? Ik denk het niet eerlijk gezegd, wat zou betekenen dat je een script moet maken dat een webpagina kan uitlezen en de informatie van een last-minute herkent. Dit is niet alleen voor elke website anders (ik neem aan dat je van meerdere sites de aanbiedingen wilt halen), maar ik zie ook een aantal problemen:
- elke site is anders opgebouwd. De structuur varieert dus, wat betekent dat je voor elke site een script moet maken. Dit kan aardig in de kosten lopen.
- als het om last-minutes gaat met een tijdslimiet dan wil je waarschijnlijk elke minuut de sites op nieuwe content controleren. Als zo'n website merkt dat dit elke minuut vanaf 1 ip-adres gebeurt lijkt dit op spammen/hack-poging en belandt je ip-adres op een zwarte lijst.
- kijk heel goed na of wat je wilt is toegestaan. Veel sites beschermen hun werk en hebben voorwaarden dat het verboden is om de informatie klakkeloos over te nemen.

Als dat allemaal geen probleem is dan help ik je graag verder met je vraag.

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena