Zijn er werkzaamheden die je graag wilt uitbesteden, dan kan je deze hier plaatsen.
Let er op dat je een duidelijke omschrijving heeft van de werkzaamheden en ook wat je budget is.
Wij waarderen het dat wanneer er een keuze gemaak is dat dit hier gemeld wordt.

Integreren van Google Analytics (E-commerce gedeelte) in Joomla

  • Roland Stolte
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 apr 2020 07:14 #21079 door Roland Stolte
Wij hebben een bestaande Joomla site ( www.onlinefotoschool.nl ) waarbij Google Analytics reeds werkt. Echter het gedeelte E-commerce krijgen wij niet aan de praat. Voor de site maken wij voor het afsluiten van de abonnementen gebruik van de plugin van Membership Pro. Voor mijn gevoel moet de Google Tag manager nog geïnstalleerd worden zodat het succesvol afsluiten van een abonnement ook gemeld wordt aan GA. Ik heb het zelf al een aantal malen geprobeerd, echter ik schiet domweg tekort in kennis. Als er iemand is met ervaring m.b.t. de google tag manager en joomla (en zou helemaal top zijn als je ook bekend bent met Membership Pro) dan hoor ik het graag. Ik heb het via het Membership Pro forum al geprobeerd, maar de ontwikkelaar gaf aan dat hij geen ervaring had met GA.

Via een ander forum (bedankt Ron!) werd ik hier naar toe verwezen.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
11 apr 2020 07:21 #21093 door Patrick
Het succesvol afsluiten van een betaling wordt niet geregistreerd in google analytics. Het enige wat daar geregistreerd wordt is pagina bezoeken. Wat je zou kunnen meten is de pagina die bezocht wordt nadat de betaling is afgerond. Alleen bestellers komen hier (als je de pagina niet in het menu hebt staan). Uit het aantal views van deze pagina, kun je het aantal abonnementen herleiden. De tag manager gebruik je voor heel andere dingen dan jullie voor ogen hebben.
Discussie gesloten.
  • Roland Stolte
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 apr 2020 07:46 #21112 door Roland Stolte
Snap wat je bedoeld. Waar ik echter op doel is dat het GA scherm ook een E-commerce gedeelte heeft. Daar wil ik resultaten zien. In een andere website (Gewone webshop geen Joomla) heb ik dat op kunnen lossen door de tag manager te gebruiken. Deze pakt dan de productnummers en bedragen (en nog wat extra dingen) en ik heb een compleet overzicht van de omzet en (belangrijker) waar het vandaan komt.

Dat wil ik dus eigenlijk in deze joomla site ook. Bezoek registeren (dat doet GA prima) en dan ook de registratie van de bestelling (afsluiting abonnement). Daar hoeft eigenlijk alleen maar het bedrag in vast gelegd te worden. Een abonnee nummer is mooi, maar geen must. Het gaat dus puur omdat er onder omzet een bedrag komt te staan. (Zie bijlage, waar nu dus nog € 0,00 staat moet de omzet komen.)

N.B. Het registeren van bezoeken d.m.v. doelen heb is wel gelukt (om een aantal downloads bij te houden), echter die oplossing gaat voor dit niet op omdat de downloads gratis zijn en bij het afsluiten van een abonnement een (verschillende) prijs in het spel komt.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
17 apr 2020 14:36 #21123 door Wim Houtman
In Membership pro kun je in ieder geval niets instellen wat iets te maken heeft met GA. Kun je wel bedank pagina's maken per categorie betaling? Dan kun je die bedank pagina's een waarde geven ergens in G.A.. weet niet precies hoe, maar zoiets kwam ik een keer tegen. Kun je het niet op één of andere manier koppelen in GA met de betaalprovidor waarbij het bedrag wordt gekoppeld? Dat zou het handigste zijn, dan hoef je ook die bedragen niet elke keer aan te passen van de bedankpagina's als de prijzen veranderen op de site. Ik zou echt niet weten of dat kan, maar het klinkt wel logisch toch?
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena