Zijn er werkzaamheden die je graag wilt uitbesteden, dan kan je deze hier plaatsen.
Let er op dat je een duidelijke omschrijving heeft van de werkzaamheden en ook wat je budget is.
Wij waarderen het dat wanneer er een keuze gemaak is dat dit hier gemeld wordt.

Joomla 4, LMS + custom app

  • Joris85
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 okt 2022 14:19 #24560 door Joris85
Joomla 4, LMS + custom app werd gestart door Joris85
Wij hebben een website op dit moment in Joomla 3.
Voor een App zouden we uiteraard eerst overgaan op J4.

Het is een academy met voornamelijk Guru, Events booking, Acymailing.
Guru wordt gebruikt om onze online video cursussen aan de juiste cursisten te geven.
Betaalsysteem is Events booking en Plug&Pay afhankelijk van het product.

Een issue die we nu hebben is het gemak op een app.
Offline cursus bekijken is een van de belangrijkste tekortkoming.

1. Is het mogelijk met Joomla en Vimeo om dit te realiseren?

2. We vermoeden dat dat niet mogelijk is niet dus zoeken naar een LMS app.
Er zijn standaard systemen zoals Learnworlds die we onderzoeken. Allemaal prachtig maar vaak overkill en maakt veel van ons werk complexer. We sluiten nog niet uit dat we dit gaan gebruiken of niet.

3. Dus de andere keuze is een Custom app laten bouwen.
Deze zou dan custom gemaakt kunnen worden met onze cursussen of de informatie uit Joomla halen.
De users, de rechten en de video's (Vimeo of een ander alternatief).

Het gaat nu om 4.500 cursisten en dit groeit snel.

Is er iemand die dit een interessant project vind om een keer te overleggen wat de mogelijkheden zijn?



Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
07 okt 2022 19:39 #24561 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Joomla 4, LMS + custom app
Hoi,

Hierbij wat antwoorden;

1) Ja het is mogelijk in Joomla!4. Vimeo is niets meer dan een videoplatform. Vimeo is net als YouTube een videoplatform waar je gratis videomateriaal kunt bekijken, uploaden en kunt delen met anderen. Net als op veel andere platforms, betekent dit wel dat je de exclusieve rechten op je videocontent verliest. Omdat dit voor de meeste gebruikers geen enkel bezwaar vormt, is Vimeo een uitstekende optie om online video’s te bekijken en te publiceren.

2) Als je een Joomla!4 website hebt is een LMS app overbodig. Het is namelijk zeer eenvoudig om van de website een professionele webapp te maken. Het voordeel hiervan is dat dat de content van zowel de website als van de webapp dezelfde contentbron heeft wat verschillen uitsluit. Het is mogelijk vanuit dezelfde contentbron om het een te laten zien via de website en iets anders via de webapp als die wens er is. De webapp is geschikt voor alle devices (iOS en Android).

3) Zelf heb ik reeds vele apps (native apps - hybride apps - web apps) gemaakt. De webapp is, als ik dit zo lees, voor jullie doel het meest geschikt en vergt het minste onderhoud. In dit geval is een PWA (Progressive Web App) aan te bevelen. zie: www.d-tt.nl/artikelen/pwa-progressive-we...ps-voordelen-nadelen

Als je wil mag je hierover contact met mij opnemen.

groet,

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Joris85
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 okt 2022 10:39 #24568 door Joris85
Beantwoord door Joris85 in topic Joomla 4, LMS + custom app
Dank voor je antwoord Fred!

Ik neem graag contact met je op over deze oplossing.

Uit je antwoord op vraag 1 weet ik nog niet zeker of het inderdaad mogelijk is een Webapp offline te gebruiken. Kunnen mensen dan ook in vliegtuig of buitenland zonder internet kijken en luisteren?

Mits ze natuurlijk hebben aangevinkt dat ze die video willen bufferen natuurlijk (:



Discussie gesloten.
  • JS Webdesign
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webdesigner
Meer
10 okt 2022 13:35 #24569 door JS Webdesign
Beantwoord door JS Webdesign in topic Joomla 4, LMS + custom app
Wellicht dat JSW CRM 4 wat betreft je probleem met video's en andere wensen een oplossing kan zijn.
JSW CRM kan video's beheren en zelfs zelf video's die zijn ge-upload naar je server streamen.
We willen graag meedenken om een oplossing te realiseren.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena