- Ontvangen bedankjes 2
Bijeenkomst 4 februari 2015 - verslag
- Hans van der Meer
-
Onderwerp Auteur
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
09 feb 2015 20:00 #9310
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Bijeenkomst 4 februari 2015 - verslag werd gestart door Hans van der Meer
Op 4 februari heeft Walter Sietinga bij
JUG Arnhem - Nijmegen
een verhaal gehouden over waar aan gedacht moet worden bij het gebruik van afbeeldingen op een website. Een aantal van zijn tips staan hieronder:
Ook had ik het met iemand over een test van website snelheid met verschillende (commerciële) templates. Nu had ik die link niet 1-2-3 bij de hand dus is deze even opgezocht. Het is een blog van Joomlaseo.com en daar wordt getest hoe de templates van Joomlart, Oneweb, Rocketheme, Gavick, Shape5, Joostrap, Yootheme, Joomlabamboo en de core-templates Beez3 en Protostar zich onderling verhouden. Het is een engelstalig document, maar voor velen zal dat geen probleem opleveren.
joomlaseo.com/Blog/templates-performance-comparison
Algemene tips
Handige extensies
- Zorg dat er vastgelegd wordt dat de rechten voor het gebruik van de foto’s in je bezit komen.
- Vergeet niet dat niet altijd bewerkingen van foto’s toegestaan is, het beste is dat de foto’s rechtenvrij in je bezit komen.
- Bij portretfotografie: de maker heeft auteursrecht, het model heeft portretrecht.
- Koop je stockfoto’s controleer dan goed welke rechten je daarmee verkrijgt, waarvoor mag je het gebruiken.
- Bouw je een website voor een klant, leg dan goed uit hoe het gebruik van afbeeldingen in een website werkt.
- Problemen voorkomen? Gebruik zelfgemaakte foto’s
Ook had ik het met iemand over een test van website snelheid met verschillende (commerciële) templates. Nu had ik die link niet 1-2-3 bij de hand dus is deze even opgezocht. Het is een blog van Joomlaseo.com en daar wordt getest hoe de templates van Joomlart, Oneweb, Rocketheme, Gavick, Shape5, Joostrap, Yootheme, Joomlabamboo en de core-templates Beez3 en Protostar zich onderling verhouden. Het is een engelstalig document, maar voor velen zal dat geen probleem opleveren.
joomlaseo.com/Blog/templates-performance-comparison
Algemene tips
- Zien welke websites nog meer op jouw server zitten: www.my-ip-neighbors.com
- Website check: developers.google.com/speed/pagespeed
Handige extensies
- Websites op afstand beheren: SP Staging
- Beveiliging website: Admin Tools Pro (betaalde versie)
- Backup website: Akeeba backup (Pro)
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.