installatie extensie lukt niet

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 feb 2015 12:20 #9421 door
installatie extensie lukt niet werd gestart door
Beste Vrienden,

Deze week wilde ik op website corware.nl de "code 7 responsive slider installeren". Dat lukt niet, ook na herhalen niet.
Hoewel de procedure zeer eenvoudig is en ik het programma ook toepas op een andere website krijg ik het programma niet werkend.

Welke aanpak is het beste:
1.Site vanaf scrachtch opnieuw installeren.
2.Het programma in module bekijken en herstellen?

Graan jullie advies.
Cor van Dijk
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 feb 2015 12:20 #9422 door
Beantwoord door in topic installatie extensie lukt niet
Zou geen van beide nemen, allebei even slecht.

1. Het verlies van eerdere werkzaamheden. Het is symptoom bestrijding en oorzaak wordt niet achterhaald en ook niet opgelost.

2. Aanname dat de oorzaak in de module zelf zit, ondanks dat deze in andere omgeving wel werkt.

Advies: Kom met een specifieke beschrijving van je issue. De huidige abstracte beschrijving is een duidelijke formulering van de issue. Biedt alleen geen mogelijkheid voor het achterhalen van de oorzaak en oplossen van het probleem.

Met name

"Dat lukt niet

en

krijg ik het programma niet werkend

dient omgezet te worden naar concrete handelingen en feiten.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 feb 2015 12:20 #9423 door
Beantwoord door in topic installatie extensie lukt niet
bste Cor van Dijk,
heb je al op het forum van code7 gekeken of je daar een oplossing vindt voor je probleem ?
www.code7dev.co.uk/forum/code7-responsive-slider
Waarom heb je voor deze slider gekozen?
Discussie gesloten.
  • Hans Kuijpers
  • Administrator
  • Administrator
  • Happy Frontend Developer
Lees meer
03 feb 2015 12:20 #9424 door Hans Kuijpers
Beantwoord door Hans Kuijpers in topic installatie extensie lukt niet
Gisteren tijdens de JUG073 is deze vraag teruggekomen bij Dr. Joomla en hebben we de vraag om kunnen zetten naar concrete handelingen en feiten.

Op de website corware.nl zou direct onder het menu een slider zichtbaar moeten zijn. Dit is niet het geval. Kijk je met inspect element naar de code, dan zie je dat alle html wel voorhanden is. Verder kun je zien dat er een javascript error aanwezig is. Daaruit blijkt dat er iets niet goed gedefinieerd is. Wat blijkt.... Het menu gooit roet in het eten. Het menu laadt een oude versie van jQuery (1.6.x) waardoor de slider, die gebruik maakt van de Joomla jQuery (nu 1.11.x), niet functioneert.
Het oplossen van het inladen van de jquery 1.6 door swmenu zal er voor zorgen dat de slider weer zichtbaar functioneert.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena