Upgrade naar 3 of toch maar niet

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 feb 2017 11:12 #11672 door Gast
Upgrade naar 3 of toch maar niet werd gestart door Gast
Beste allemaal,

Ik ben de beheerder van de site www.de-cor.nl/ nu draait deze nog op versie 2.5 en wil hem graag upgraden naar 3, omdat we dan meer grafische mogelijkheden hebben.

Nu ben ik pas bekend met Joomla en zoek eigenlijk informatie of de site zoals wij die nu hebben zonder problemen kunnen upgraden naar Joomla 3.

Ik ben niet de bouwer van de site. maar ben wel erg voorzichtig met zulk soort zaken.

Is er nog een weg terug als blijkt dat Joomla 3 niet zou werken.

Ik hoor graag jullie tips of adviezen
Onderwerp is gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
02 feb 2017 11:26 #11673 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Upgrade naar 3 of toch maar niet
Zorg allereerst voor een goede back-up. Daarmee kun je altijd terug.
Verder is het uiteraard ten zeerste aan te bevelen om wel naar J3 te gaan. Immers J 2.5 word niet meer ondersteund en dus loop je gevaar.
Maak een inventarisatie van alle gebruikte extensies en download de nieuwste versies, incluis je template.
Maak een submap/domein.
Maak een nieuwe database aan en plaats daar je huidige site. Nu kun je gaan experimenteren met de upgrade in je submap, zodat je huidige site niet off-line raakt of anderszins.
Dit is even heel snel kort door de bocht, maar maak gewoon een goed doordacht plan welke stappen je moet nemen en kijk eventueel op fora of andere sites waar je veel kunt vinden over updaten.
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
02 feb 2017 12:20 #11674 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Upgrade naar 3 of toch maar niet
Hier kun je lezen hoe je kunt migreren: docs.joomla.org/Portal:Upgrading_Versions/nl

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena