Probleem van een Joomla-nono, geen toegang tot mijn site...

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 okt 2017 11:40 #15326 door Gast
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en niet voor niets, want ik heb een probleempje... Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Ik ben een Joomla-nono en heb in mijn zelfgebouwde website een vooralsnog kapitale fout gemaakt (ik weet alleen niet welke...)

Hoe het ook zei, ik kom niet meer op de site (ook niet meer op het administrator gedeelte)... Ik krijg steeds de volgende tekst in beeld...
Code:
Warning: require_once(C:\domains\bitsonbirds.nl\wwwroot\administratorDScomponentsDScom_phocagalleryDSlibrariesDSloader.php): failed to open stream: No such file or directory in C:\domains\bitsonbirds.nl\wwwroot\plugins\content\phocagallery\phocagallery.php on line 20
Code:
Fatal error: require_once(): Failed opening required 'C:\domains\bitsonbirds.nl\wwwroot\administratorDScomponentsDScom_phocagalleryDSlibrariesDSloader.php' (include_path='.') in C:\domains\bitsonbirds.nl\wwwroot\plugins\content\phocagallery\phocagallery.php on line 20

Is er iemand die weet waar ik het probleem moet tackelen? Ik snap er namelijk helemaal niets meer van...

Dirk

Edit hvdmeer: codetags toegevoegd
Onderwerp is gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 okt 2017 13:15 #15327 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Probleem van een Joomla-nono, geen toegang tot mijn site...
Het lijkt er op dat er een aantal (Phoca) bestanden missen waardoor front- en backen niet meer te benaderen zijn. Kun je nog wel met ftp inloggen bij je hoster?

Heb je een backup?
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
17 okt 2017 13:30 #15328 door Leen
Kan je niet meer in het administrator gedeelte inloggen
ik zie daar nog geen fout melding admin inloggen
als het je wel lukt dan proberen in de plugin-in beheer de plugin phocagallery uit zetten

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 okt 2017 13:47 #15329 door Gast
bedankt voor de snelle reacties, top!
Maar...
@ Bavnevda: als rechtgeaard nono heb ik uiteraard geen recente backup (laatste is 'schrik' van 2015...)... (ik kan overigens wel in de FTP omgeving komen).
@ Leen: Ik kan wel inloggen als admin, ik kom dan in het control panel, maar als ik naar plugin beheer ga krijg ik de bovengenoemde vervelende melding...

Dirk
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
17 okt 2017 14:05 #15330 door Leen
Ik neem aan dat je je dan ook niks kan installeren zonder die fout melding ?
En is dit gekomen nadat je de website heb geupdate ?
Want volgens mij lees ik hier iets soort gelijks
en dan verwijzen je naar een extra plug-in maar als ik het goed begrijp moet dat dus eerst gedaan worden
iets over dsConstant
maar ik durf nu niet te zeggen of dat achteraf ook helpt.
Het zou echter ook kunnen dat je als je ook met phpmyadmin werkt op zoek gaat naar het probleem plugin-of content
in jou xxxxx__extensions en dan proberen de boosdoener te vinden.

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
17 okt 2017 14:07 #15331 door margriet
Hernoem via ftp eens

plugins\content\phocagallery\phocagallery.php

Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 okt 2017 15:10 #15334 door Gast
Allen,
Bedankt voor de hulp!

Ik ben weer binnen! Ik ben zo blij als een aap met 7 staarten! Ik heb de optie van Leen gebruikt die verwees naar 'Joomla error on Phoca Gallery' Ik heb daar de niet zo sjieke methode gebruikt van 'define('DS', DIRECTORY_SEPARATOR);' In later instantie zal ik het even netter moeten oplossen.

Ik moet sowieso aan de bak want als ik naar joomla 4.0 wil straks moet ik ook naar PHP 7, daar hikt mijn site nog op (zit nu op PHP 5.6).

Nogmaals bedankt!

Dirk
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
18 okt 2017 04:36 #15344 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleem van een Joomla-nono, geen toegang tot mijn site...
Ik heb even het knopje Opgelost gebruikt. ;)

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena