Excel ledenbestand importeren in Joomla!

  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
30 nov 2017 21:00 #15673 door Pieter Meijer
Excel ledenbestand importeren in Joomla! werd gestart door Pieter Meijer
Ben ik gebonden aan Community Builder om een ledenbestand van ca. 1.000 in Joomla! te importeren of zijn er ook nog andere mogelijkheden?
Het is de bedoeling dat alleen leden kunnen inloggen voor bijzondere content op de site.

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
30 nov 2017 21:04 #15674 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Excel ledenbestand importeren in Joomla!
Ik begrijp je niet goed Piet. Wat wil je precies doen met de import?
Gaat het om leden aan een account te helpen? Of iets anders?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
30 nov 2017 21:12 #15675 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Excel ledenbestand importeren in Joomla!
Het is de bedoeling dat alleen leden toegang krijgen tot bijzondere content. Er is een ledenbestand in Excel waarin de circa 1.000 leden staan met allerlei gegevens. Ik wil uit die ledenlijstlijst de naam, het e-mailadres en het lidmaatschapsnummer gebruiken als validatie bij het inloggen in de frontend. Ik kan natuurlijk een csv bestand genereren, maar wat dan? Een database opzetten? En hoe koppel ik zoiets dan weer aan de website? Dit is voor mij een geheel nieuw gebied....

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
30 nov 2017 21:25 #15677 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Excel ledenbestand importeren in Joomla!
Als je handig bent met databases dan kunt je een CSV bestand inlezen met phpmyadmin in je database. Heb je nooit met phpmyadmin gewerkt dan adviseer ik je ARRA user migratie te gebruiken. Zie extensions.joomla.org/extensions/extensi...t/arra-user-migrate/
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
01 dec 2017 09:55 #15684 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Excel ledenbestand importeren in Joomla!

Als je handig bent met databases dan kunt je een CSV bestand inlezen met phpmyadmin in je database. Heb je nooit met phpmyadmin gewerkt dan adviseer ik je ARRA user migratie te gebruiken. Zie extensions.joomla.org/extensions/extensi...t/arra-user-migrate/

Dank voor deze fantastische aanwijzingen en link!

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 dec 2017 11:04 #15685 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Excel ledenbestand importeren in Joomla!
Beste Piet, dank voor je enthousiaste bericht. Graag mijn bericht als 'de oplossing' markeren en het probleem op 'opgelost' zetten.

groet, Job
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
02 dec 2017 20:06 #15701 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Excel ledenbestand importeren in Joomla!
@Bavnevda# 'k Ben enthousiast aan de slag gegaan en heb eerst even een kloon gemaakt van de live website. Ik heb echter geen idee hoe ik de ARRA User Imigrate geïnstalleerd krijg?? Ik heb het pakket gekocht en vervolgens uitgepakt, maar hoe krijg ik het in de backend? Klinkt misschien heel dom, maar ik zou het nu even niet weten.... HELP!

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 dec 2017 20:45 #15702 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Excel ledenbestand importeren in Joomla!
Beste Piet, ik stuur je een dm.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena