na verhogen php versie werkt website niet meer...

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 sep 2019 08:30 #19842 door Gast
Hallo, ik heb een vraag mbt het verhogen van de php versie. Ik weet niet of ik de vraag op het juiste forum vraag.
Als ik de php versie verhoog (nu is dit php 6.5) naar 7... dan werkt de website niet meer. Er is een extensie geïnstalleerd maar die wordt niet meer ondersteund. De makers van de extensie zijn er nl mee gestopt helaas. Ik weet nu niet waar de fout zit. Hoe kom ik hier achter en nog meer de vraag is hoe los ik dat op dat de website wel naar een hogere php versie kan worden overgezet?
Ik heb een kopie van de website staan op bertjanssens.nl. Hiermee kan ik testen...
MvG
Peter
Onderwerp is gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
09 sep 2019 08:35 #19843 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic na verhogen php versie werkt website niet meer...
Controleer al je extensies of die up tot date, eventueel te controleren bij de makers, en voorzover nodig update ze. (ook eventueel je template). Niet gebruikte extensies depubliceren en/of verwijderen.
Ik neem aan de je joomla versie wel up to date is, anders deze ook updaten
Zorg eventueel wel voor een back-up!
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
09 sep 2019 08:42 #19844 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic na verhogen php versie werkt website niet meer...
Hallo Peter,

ga naar je backend --> System --> Algemene instellingen --> Tab: Server
Zet daar Foutrapportage op Maximum en sla het geheel op.
Eventueel cache even opschonen van je site en browser.
Daarna switch je over naar PHP 7.x

Ga dan naar je site en kijk of er foutmeldingen zijn en deel deze dan met ons.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
09 sep 2019 08:52 #19845 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic na verhogen php versie werkt website niet meer...
Hoi Peter,

Wat Ron hierboven zegt is een goeie start. En je zegt in je post "Ik weet nu niet waar de fout zit", maar je zegt ook: "Er is een extensie geïnstalleerd maar die wordt niet meer ondersteund. De makers van de extensie zijn er nl mee gestopt helaas."

Of het dé fout is, dat weet je natuurlijk nooit helemaal zeker, maar het zou heel goed kunnen dat de extensie in kwestie ervoor zorgt dat er dingen mis gaan. Welke extensie is het? Heb je al uitgezocht of er een alternatief voor deze extensie is? Misschien weet iemand op dit forum dat wel :).

Kortom: meer informatie is welkom.

Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
09 sep 2019 16:10 #19847 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic na verhogen php versie werkt website niet meer...
Hoi Peter,

ik zie dat je artisteer template gebruik en ik zie nu ook onderstaande foutmelding.
Code:
0 - Using $this when not in object context
Hier is een oplossing.

Groeten Ron :)
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 sep 2019 16:14 #19848 door Gast
Hallo, bedankt voor de vele reacties.
Ik heb alle updates erop gezet. Ook heb ik de foutopsporing op maximaal gezet. De template is gemaakt met artisteer.
De component heet hotel directory en is gemaakt door een Oostenrijks/Italiaans bedrijf. Maar zoals ik al aanhaalde, deze zijn gestopt en ik krijg zodoende geen updates meer. Een alternatieve extensie weet ik niet zo uit te halen. Suggesties zijn welkom.
Zie de bijlage voor de foutmelding bij het upgraden van de php versie naar php7.3 (was php 5.6 , niet zoals vermeld 6.5).
Joomla versie is 3.9.11 (de backend werkt wel gewoon.
Ik heb de fout opsporing systeem en fout opsporing taal ook aangezet. Zie bijlage
MvG
Peter
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 sep 2019 16:51 #19849 door Gast
Hallo Ron, klopt inderdaad ik heb de template gamakt met artisteer.
Ik heb de regels in de template html/modules.php aangepast maar dat lost het probleem niet op.
MvG
Peter
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
09 sep 2019 20:11 #19850 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic na verhogen php versie werkt website niet meer...
Hoi Peter,

zoals je uit de foutmeldingen kunt aflezen is com_hoteldirectory een van de boosdoeners ook.

Schakel com_hoteldirectory eens helemaal uit via Extensies --> beheren --> beheren zie wat er dan gebeurt.

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 sep 2019 21:19 #19856 door Gast
Hoi Ron,
Ik heb de extensie hotel directory helemaal uitgezet en cache geleegd maar helaas hetzelfde resultaat.
Dus daar ligt het dan waarschijnlijk niet aan.
Gr Peter
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
09 sep 2019 21:47 #19857 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic na verhogen php versie werkt website niet meer...
Hoi Peter,

je template heeft het bestand index.php staat daar onderstaande code in.
Code:
JSite::getMenu()
Zo ja pas deze eens aan in
Code:
JFactory::getApplication()->getMenu()

Groeten Ron :)
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena