Hoe kan ik in het menu bij active een ander plaatje tonen?

  • Elise Coenen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 mrt 2020 13:03 #20890 door Elise Coenen
Graag wil ik een menu maken met plaatjes ipv woorden. Daar is een optie voor in het hoofdmenu van Joomla. Maar graag wil ik indien je klikt op een plaatje in het menu bij active een ander plaatje getoond wordt. Kan iemand mij helpen hoe ik dat zou kunnen doen?
Onderwerp is gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
15 mrt 2020 16:15 #20891 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Hoe kan ik in het menu bij active een ander plaatje tonen?
Als het om fontawesome icons gaat weet ik dat je de kleur kunt veranderen voor hover active en focus. Of je dan ook de fontawesome icon kunt veranderen voor een active state zou wel logisch zijn, maar ik weet niet hoe. Zo'n icon wordt opgegeven bij
Menu: Bewerk menu-item / link-type / class van de link
Als het om images gaat, en dat zeg je, dan moet het ook te doen zijn met zo'n class van de link met aanvullende classes zoals .active , .hover
Als je de link geeft van een pagina waarop het menu staat is het antwoord makkelijker te vinden
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
21 mrt 2020 07:44 #20917 door Robert
Zoals Wim ook aangeeft: css gebruiken. Als je op een pagina bent heeft het betreffende menu-item de class "active". Op die manier kun je in je css een afbeeldingen verbergen en een andere juist tonen. Het beheer wordt er niet makkelijk op als je voor elk menu-item een andere active-afbeelding wilt weergeven. Je moet dan voor elk menu-item de active-afbeelding in je css-bestand opnemen.

Een andere - maar moeilijkere - oplossing is een override maken van de menu-module.

Yolknet - all for web
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena