Video Background

  • Maartje
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 apr 2021 15:54 #22767 door Maartje
Video Background werd gestart door Maartje
Hoi!

Ik ben een site aan het maken, heb gekozen voor template RSCora!. Nu wil ik graag bovenaan een pagina een video af laten spelen met een beetje tekst eroverheen. De video draait dan automatisch af, op de achtergrond zeg maar, zonder controls of iets dergelijks. Maar ik weet niet hoe ik dit voor elkaar krijg haha.... Ik heb het al een paar keer geprobeerd met het element Youtube Background Video Box, maar het lukt me niet. Wat moet ik invullen meteen in het eerste vak bij "Video"? Het lijkt alsof hij mijn video niet pakt.

Of is hier een andere manier voor?

Ps De API key heb ik ingevuld, dus daar ligt het niet aan.

Wie o wie kan me helpen? :) Bedankt!

Groetjes,
Maartje
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
12 apr 2021 08:01 #22768 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Video Background
Hoi,

Er zijn diverse manieren om een video te plaatsen.
Echter omdat je als template RSCora gebruikt kan je dit het beste even vragen aan de mensen van RSJoomla, deze weten precies wat de beste optie is hiervoor in combinatie met deze template.

Mocht dit niet lukken dan wil ik best even met je meekijken door in te loggen via de administrator.
Als je dit wil kan je contact met mij opnemen via het contactformulier van mijn website.

zie hiervoor: IFred Websites & Webdesign
contactformulier: www.ifred.nl/contact

Ik koppel daarna op dit forum wel terug wat het probleem en de oplossing was.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Maartje
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 apr 2021 18:33 #22769 door Maartje
Beantwoord door Maartje in topic Video Background
Hoi Fred,

Super fijn als je even mee zou willen kijken! Ik heb de helpdesk van RSJoomla ook een berichtje gestuurd, maar heb geen idee of en wanneer zij zullen reageren... Ik stuur je even een bericht via het contactformulier op je website.

Groetjes,
Maartje
Onderwerp is gesloten.
  • Hans Kuijpers
  • Admin
  • Admin
  • Happy Frontend Developer
Meer
14 apr 2021 06:46 #22770 door Hans Kuijpers
Beantwoord door Hans Kuijpers in topic Video Background
Het toepassen van video in de achtergrond is een mooie manier om een bepaald gevoel van de site te plaatsen. Maar waak er ook voor dat de video niet te veel aandacht vraagt en afleidt van de content van de site. En... het kost veel data. Denk aan het beperkte data-abonnement van de mobiele gebruiker die de video moet inladen.

Ga je alsnog een video plaatsen denk dan aan het volgende:
- gebruik een contrasterende kleur voor de teksten die je over de video zou willen gaan plaatsen
- plaats een overlay (donker of licht) over de gehele video, zodat de video wat minder intens is.
- gebruik een korte video en plaats deze in een loop, om zo het aantal dataverkeer te reduceren. 5 - 10 sec kan al zo'n 6MB kosten.
- geen audio, want dat is mega irritant
- geen video controls... want de video is een background aanvulling. Zie de video niet als content.

- En ... om een layout shift te voorkomen stel je een min-height of ratio block in. De CLS is een nieuwe metric in de Google Web Core Vitals. css-tricks.com/aspect-ratio-boxes/

De website W3 Schools heeft een voorbeeld hoe je de video kunt implementeren
www.w3schools.com/howto/howto_css_fullscreen_video.asp
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
14 apr 2021 19:48 #22771 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Video Background
Het is Maartje inmiddels (zelfstandig) al gelukt om een video te plaatsen.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena