Joomla versie 3.10.1 pre checkup

  • JanvdW
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 aug 2021 12:33 #23050 door JanvdW
Joomla versie 3.10.1 pre checkup werd gestart door JanvdW
Sinds gisteren krijg ik op de 3 websites die ik onderhoud de melding dat er een update klaar staat; Joomla 3.10.1.
Momenteel draait alles probleemloos op 3.10 en ik alle extensies worden update gehouden.
Ik ben niet bijzonder ervaren maar loop nu tegen de 3.10.1 aan en dan met name de Pre-Update check.
Ik begrijp dat dit een update is die vooral checkt of de site klaar is voor versie 4.

Bij extensions pre-update checks worden nogal wat zaken in het rood aangegeven.
Melding: It was not possible to check the compatibility of these plugins. The request to the update server either timed out or returned an error.

Ook; Update Information Unavailable geeft melding: Extension does not offer a compatible version for the selected target version of Joomla. This could mean the extension does not use the Joomla update system or the developer has not provided compatibility information for this Joomla version yet.

Ik ben nu wat huiverig om de update te installeren.
Graag wat advies en/of toelichting.

Voor de volledigheid heb ik 2 screenprints toegevoegd.

Alvast bedankt.

Jan van der Wurff
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
25 aug 2021 13:30 #23051 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Joomla versie 3.10.1 pre checkup
De voor-update controle is voor Joomla 4.
Je kunt rustig naar 3.10.1 update, dat kan op het tweede tabblad. Er zullen óók voor Joomla 3.10 nog wel een paar updates komen, voor de bestaande functionaliteit en in verband met veiligheidsproblemen.
Ook de voor-update controle krijgt waarschijnlijk nog wel een paar correcties in Joomla 3.10.x

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • JanvdW
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 aug 2021 13:32 #23052 door JanvdW
Beantwoord door JanvdW in topic Joomla versie 3.10.1 pre checkup
Bedankt Martijn. Ik had al online gezocht maar kon nergens vinden of de update zonder risico te installeren was.
Ik ga alles weer bijwerken.

Groet,

Jan
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 aug 2021 14:51 #23075 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla versie 3.10.1 pre checkup
Sinds ik de upgrade naar versie 3.10.1 heb doorgevoerd krijg ik de pre-update checker niet meer te zien. Ook niet als ik de cache heb geleegd en opnieuw op "controleer op updates" heb geklikt.
Is de voor-controle verwijderd, of doe ik iets verkeerd?
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
30 aug 2021 08:38 #23078 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Joomla versie 3.10.1 pre checkup
De voor-update controle wordt alleen zichtbaar als er een update klaar staat.
Als bij de "Opties" van "Joomla update" ingesteld staat Updatekanaal = Standaard dan wordt gekeken naar Joomla 3.10. Geen nieuwe 3.10=geen voor-update controle.
Als je bij Updatekanaal kiest voor "Volgende Joomla" dan kijkt hij naar Joomla 4 en zal er wel een voor-update controle zichtbaar worden.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 sep 2021 09:32 #23121 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla versie 3.10.1 pre checkup
[quotePost id="23078"]De voor-update controle wordt alleen zichtbaar als er een update klaar staat.
Als bij de "Opties" van "Joomla update" ingesteld staat Updatekanaal = Standaard dan wordt gekeken naar Joomla 3.10. Geen nieuwe 3.10=geen voor-update controle.
Als je bij Updatekanaal kiest voor "Volgende Joomla" dan kijkt hij naar Joomla 4 en zal er wel een voor-update controle zichtbaar worden.[/quotePost] Is ook logisch natuurlijk. Bedankt voor de info.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena