Zoeken in tabel, alleen rijen tonen die voldoen aan conditie

  • René van Oevelen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Relatief nieuwe Joomla gebruiker. Heb wel veel ervaring met andere webontwikkelsoftware.
Meer
05 mei 2022 09:23 #24120 door René van Oevelen
Ik heb in een website een vrij lange tabel, met zo'n 50 rijen en 15 kolommen. Ik wil alleen de eerste 5 kolommen met adres en contactinfo tonen. De overige 10 wil in gebruiken om in te zoeken. Deze bevatten een checkbox ofwel J/N. Ik wil b.v. op kolom 10 zoeken en alleen die rijen laten zien waarin J staat of waarin de checkbox is afgevinkt. Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Ik heb al naar 'Slim Zoeken' zitten kijken, maar dat gaat duidelijk niet ver genoeg. Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 mei 2022 13:57 #24121 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Zoeken in tabel, alleen rijen tonen die voldoen aan conditie
Ik denk niet dat je dat met een smart search of snel zoeken kan oplossen. Ik heb het als volgt opgelost:

1. maak de gewenste structuur aan in Google sheets (de spreadsheet variant in Google docs)
2. installeer deze extentie in Joomla: extensions.joomla.org/extension/social-w.../google-docs-viewer/
3. volg de handleiding van de extentie.


Ik heb hiermee een ledenlijst met filters actief op een website. En dat werkt goed. Voorwaarde is wel dat je een Google account hebt, maar die is zo gemaakt. Ik hoor graag het resultaat!
Discussie gesloten.
  • René van Oevelen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Relatief nieuwe Joomla gebruiker. Heb wel veel ervaring met andere webontwikkelsoftware.
Meer
08 mei 2022 15:54 #24126 door René van Oevelen
Beantwoord door René van Oevelen in topic Zoeken in tabel, alleen rijen tonen die voldoen aan conditie
Hartelijk dank voor je reactie Job. Voor deze klant heb ik al eens een Google account aangemaakt voordat de website herbouwd werd met Joomla. Dus dat account kan ik opnieuw gebruiken. Ik heb alleen nog niet op het netvlies hoe ik filters kan aansturen vanuit Joomla. In het geval van jouw ledenlijst zou ik met één druk op de knop alle leden boven de 50 jaar te zien willen krijgen of met één druk een ledenlijst met alle vrouwelijke leden. De gebruikers van mijn website hebben een dusdanig niveau dat als ze zelf een filter aan moeten maken, het helemaal niks gaat worden. Het zal echt heel simpel moeten. Mvg, René
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 mei 2022 04:40 #24135 door Gast
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 mei 2022 04:58 #24151 door Gast
pandrama
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena