Invoegen afbeelding in een artikel

  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
05 aug 2022 19:41 #24418 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Invoegen afbeelding in een artikel
@Rondeb:68b605c1# Nou, dat wil ik graag doen. Het betreft nu nog een opzet qua website. Het wordt uiteindelijk een kleine site die alleen reportages weergeeft n.a.v. een 'Lees meer...' button in een nieuwsbrief.

Ik stuur je de gegevens om eens even te kijken met SU rechten. Wellicht kom je iets tegen dat de uitlijning gepubliceerd belemmert....

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
05 aug 2022 21:36 #24419 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Invoegen afbeelding in een artikel
Hoi Piet,

onderstaande afbeelding (afb1) is een standaard Joomla 4 site met JCE editor.
Daar zie je Paragraph, Styles, Font Family en Font Size zo hoort het te staan.


En bij jouw site worden andere settings geladen zie afbeelding (afb2) en die geven dus de problemen.



Ik had JCE editor geïnstalleerd maar die deed het niet goed waarom weet ik niet maar bij het toevoegen van afbeelding gaf hij 404 fout aan.

Heb jce verwijderd en handmatig geïnstalleerd dus een JCE pakket gedownload van hun site, en toen geïnstalleerd en toen was alles goed.

Ook zijn de vreemde instellingen van afb2 ook weg en de juiste worden weer gegeven.

Probeer nu nog eens een nieuw artikel met tekst en afbeeldingen toe te voegen, ik heb zojuist zelf even getest en het werkt!

Nu is mijn vraag hoe heb je Joomla geïnstalleerd? Handmatig of via controlpanel van je hosting?

Groeten Ron




Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
06 aug 2022 16:44 #24420 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Invoegen afbeelding in een artikel
Hallo Ron. Nog nooit installeerde ik Joomla vanuit het cPanel van de hoster. Ik dacht het nu omwille van de snelheid (en het gemak) even op deze manier te doen. LEERMOMENT! Voortaan dus weer gewoon m.b.v. kickstart vanaf de eigen pc.

Ik ga meteen even aan de slag en laat je het resultaat weten. In elk geval bedankt voor je uitvoerige uitleg en inspanning! :)

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Discussie gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
06 aug 2022 17:47 #24421 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Invoegen afbeelding in een artikel
Het was tóch nog even wennen! Heb nu de juiste volgorde gevonden en alles ziet er goed en vooral zoals ik 't wil hebben uit.
Nogmaals dank voor je speurtocht en oplossing! :D

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena