Handleiding Joomla 4.2

  • Jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hobbymatig bouw en onderhoud ik enkele website's, niet om er iets mee te verdienen maar altijd om ee
Meer
02 okt 2022 19:39 #24530 door Jan
Handleiding Joomla 4.2 werd gestart door Jan
Ik ben begonnen met een nieuwe website, voor het eerst maak ik nu gebruik van Joomla 4. Er is nogal wat verandert, waar vind ik een goede handleiding?
Om te beginnen wil ik het template aanpassen. Voorheen kon ik een template installeren, bijvoorbeeld van Phoca. Hoe ga ik hier nu mee te werk?
Het standaard template is nu van Cassiopeia, mogelijk is dit wel naar mijn smaak aan te passen, maar ik zie nog niet direct hoe.

Groetjes Jan.

Alvast bedankt, groetjes van Jan
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
02 okt 2022 21:51 #24531 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Handleiding Joomla 4.2
Hallo Jan,

je kan hier kijken --> docs.joomla.org/JDOC:Joomla_4_Tutorials_Project/nl

Misschien kom je er verder mee zijn een aantal artikelen vertaald naar Nederlands maar een groot gedeelte is nog Engels.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hobbymatig bouw en onderhoud ik enkele website's, niet om er iets mee te verdienen maar altijd om ee
Meer
03 okt 2022 15:33 #24532 door Jan
Beantwoord door Jan in topic Handleiding Joomla 4.2
Dank je wel Ron, inderdaad Engels, daar ben ik niet heel erg sterk in, maar het helpt mij wel een beetje verder op weg.
Ik heb nu eerst een ander probleem, ik maak hiervoor een nieuw topic aan.

Groet,
Jan

Alvast bedankt, groetjes van Jan
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
04 okt 2022 14:39 #24542 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Handleiding Joomla 4.2
Je kan ook even de URL van een Engelse handleiding in Google zetten dan krijg je een link voor translate naar Nederlands dat helpt je ook wel verder.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hobbymatig bouw en onderhoud ik enkele website's, niet om er iets mee te verdienen maar altijd om ee
Meer
05 okt 2022 08:38 #24547 door Jan
Beantwoord door Jan in topic Handleiding Joomla 4.2
Hoi Ron, dank weer voor je antwoorden.
Ik heb de website ondertussen opnieuw opgezet, alles lijkt nu goed te werken.

Toch nog een vraag over de standaard beschikbare templates.

Voor de website is Cassiopeia beschikbaar, dit template gebruik ik nu, en voor het beheergedeelte is Atum beschikbaar.

Het lijkt mij dat Atum meer mogelijkheden heeft wat betreft kleuren e.d. Kan ik de template ook gaan gebruiken voor de website.

Ik heb al geprobeerd om dit template te kopiëren en te hernoemen om dan deze hernoemde Atum-versie voor de website te gebruiken, maar verder kom ik nog niet.

Ik kan wel andere templates downloaden en toepassen, maar niet wetende welke aanbieder deugdelijke templates heeft wil ik het eerst proberen met de meegeleverde templates.

Alvast bedankt, groetjes van Jan
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
05 okt 2022 09:21 #24548 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Handleiding Joomla 4.2
Hoi Jan,

Atum is uitsluitend voor de Administrator!
Wil je zelf een mooie vormgeving maken dan kan ik je YOOtheme Pro adviseren, hiermee maar je alles wat je wenst!
zie: yootheme.com/ . Heb je vragen hierover dan kan je altijd op dit forum of bij mij terecht!

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hobbymatig bouw en onderhoud ik enkele website's, niet om er iets mee te verdienen maar altijd om ee
Meer
05 okt 2022 09:52 #24551 door Jan
Beantwoord door Jan in topic Handleiding Joomla 4.2
Hoi Fred,

Bedankt weer voor je snelle reactie. Ik begrijp dat niet alles gratis kan, maar ik zoek eigenlijk naar een gratis template. De website die ik nu bouw moet ook weer met een dichte portemonnee. Op zich geen probleem voor een goed doel, maar ik zoek dus wel naar een goedkopere oplossing ;-)

Alvast bedankt, groetjes van Jan
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
05 okt 2022 09:58 #24552 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Handleiding Joomla 4.2
Joomshaper Helix Ultimate is in ieder geval gratis:
www.joomshaper.com/joomla-templates/helixultimate

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
05 okt 2022 15:43 #24558 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Handleiding Joomla 4.2
Er zijn vele gratis vormgevingen, veel suc6

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hobbymatig bouw en onderhoud ik enkele website's, niet om er iets mee te verdienen maar altijd om ee
Meer
05 okt 2022 16:40 #24559 door Jan
Beantwoord door Jan in topic Handleiding Joomla 4.2
Dank voor de reacties, ik ben nu aan het experimenteren met Helix Ultimate, een template met veel mogelijkheden, te veel om snel alles in één keer te doorgronden voor mij ;-) . Voorlopig kan ik weer even vooruit en sluit ik dit topic.

Alvast bedankt, groetjes van Jan
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena