Ik wil in Joomla 4.2 een beurskoers tonen. Liefst met de Module RSS Feed

  • Chambone
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Beginnende Joomla website bouwer
Meer
19 apr 2023 13:39 #25311 door Chambone
Goedemiddag Joomla,

Ik wil in Joomla 4.2 op 1 pagina een valutakoers tonen. Liefst met de Module RSS Feed want daar hoef ik alleen maar een URL in te voeren zoals www.joomla.org/announcements.feed?type=rss . Dan werkt het zoals u hier kan zien. www.gulden-munt-gemeenschap.nl/gulden-munt-koers

Maar alle websites die de koers een valutakoers hebben maken geen RSS URL zoals deze van Joomla zelf.

De creators van een RSS Feed zoals rss.app/ maken een URL met XML, CSV of JSON erin en die werken niet in de Joomla Module RSS Feed. Een voorbeeld rss.app/feeds/o8AWnyTFu73mCib7.xml die niet werkt.
Hoe kan ik dat oplossen? Wie heeft de gouden tip. Ik zit al uren te zwoegen maar kom er niet uit.

S.R.M. Chambone
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 apr 2023 18:00 #25312 door Youll
Discussie gesloten.
  • Chambone
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Beginnende Joomla website bouwer
Meer
20 apr 2023 11:41 #25315 door Chambone
Hoi Youl,

Ja die URL werkt bij mij ook. Ik snap het niet maar waar heb jij deze URL van jou aangemaakt via een website zoals rss.app/ krijg ik geen goed werkende URL.
Ik hoor graag van jou.

S.R.M. Chambone
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 apr 2023 11:56 #25316 door Youll
Als je naar de link had gekeken dan had je gezien dat deze van de site van coinmill komt.
Discussie gesloten.
  • Chambone
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Beginnende Joomla website bouwer
Meer
20 apr 2023 12:04 #25317 door Chambone
Ik heb op deze site rss.app/ deze code gemaakt rss.app/feeds/dvkLqc1GyWL5sPpG.xml
En dan ziet het er op onze site niet uit. De pagina coinmarketcap.com/currencies/gulden/
komt dan helemaal niet in beeld. Het ziet er niet uit kijk maar naar de bijlage.

S.R.M. Chambone
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 apr 2023 12:25 #25318 door Youll
Als de site zelf geen rss feed aanbiedt dan zal het lastig worden. Ik zie dat je er wel een widget aan kunt maken. Misschien is dat een optie?
Discussie gesloten.
  • Chambone
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Beginnende Joomla website bouwer
Meer
20 apr 2023 12:46 #25319 door Chambone
Het probleem is opgelost want ik heb politepol.com/ gevonden en deze URL doet het wel in de RSS Feed Module.
Hij is helaas niet in kleur maar ik heb in ieder geval wat.
Als er betere alternatieven zijn dan hoor ik dat graag.
www.gulden-munt-gemeenschap.nl/gulden-munt-koers

S.R.M. Chambone
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena