JUG eens per maand? Elke week, elke dag!

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
06 sep 2023 09:44 #25543 door Wim
Eénmaal per maand bijeen is het gebruikelijke ritme van een JUG. Dat geldt ook voor JUG071 in Leiden, maar daar is echter veel vaker onderling contact. Een vrij vaste groep deelnemers communiceert veel via het sociale medium Discord.
Op die manier kunnen kleine of dringende problemen snel worden opgelost, en hoeven dus niet te wachten tot de eerstvolgende 'Docter Joomla'.

Voor wie het nog niet weet: met Discord is de communicatie veel overzichtelijker te houden dan via bijvoorbeeld Signal of Whatsapp. Binnen één Discord-groep zijn diverse categorieën ('kanalen') aan te maken. Wij van jug071 vinden het superhandig. Fijn ook dat 'onze man in Jakarta' (Bert) op die manier makkelijk kan blijven meedoen.
logo
Discord-kanalen

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • niko63
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
10 sep 2023 13:14 #25544 door niko63
Beantwoord door niko63 in topic JUG eens per maand? Elke week, elke dag!
Beste Wim, ik woon ook in Leiden maar kan nooit op maandagavond naar jullie bijeenkomsten. Komende 2 oktober zou kunnen, maar als rechtgeaarde Leidenaars zijn jullie dan druk met het Leidens Ontzet, veronderstel ik. Is de Discordgroep dan misschien iets voor mij, zo ja: hoe kan ik me aansluiten?

Met vriendelijke groet

Niko Tetteroo
Discussie gesloten.
  • Tess
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een n00b die zelf een website heeft maakt voor mijn kleine bedrijfje. Met plezier, dat wel. :)
Meer
18 sep 2023 13:00 #25553 door Tess
Beantwoord door Tess in topic JUG eens per maand? Elke week, elke dag!
Hoi Niko,

je kan Discord gratis downloaden en installeren. Een account maken en dan zijn link aanklikken om bij die groep te komen. Of het wat voor je is kan je denk ik alleen ontdekken als je er bij gaat. Het is gelukkig gratis. :)

Hier kan je het downloaden: discord.com/download

succes!
Discussie gesloten.
  • Hans Kuijpers
  • Admin
  • Admin
  • Happy Frontend Developer
Meer
17 okt 2023 21:48 #25611 door Hans Kuijpers
Beantwoord door Hans Kuijpers in topic JUG eens per maand? Elke week, elke dag!
Wist je dat er ook een JoomlaNL discord bestaat? We zoeken daarvoor nog enthousiaste beheerders.
Neem even per mail contact met me op als je daarvoor interesse hebt.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena