Virusscanner geeft bij veel Joomla websites melding

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 dec 2015 22:28 #4374 door Gast
Bij veel websites die gebruik maken van Joomla (overigens ook websites die ik niet in beheer heb) krijg ik sinds volgens mij vanavond een melding van mijn Virusscanner (GData) dat het bestand /media/system/js/caption.js wordt geweigerd omdat er een trojan script in het bestand zou zitten, namelijk Trojan.Script.644428 (Engine A).

Meer mensen die de melding krijgen of er meer over weten? Want in de file zie ik ook geen wijzigingen.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
09 dec 2015 22:28 #4375 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Virusscanner geeft bij veel Joomla websites melding
Hallo,

ik had nog geen problemen gevonden.

Als je via Google zoekt op de error melding komen meer sites naar boven die de zelfde spam melding hebben.

Een van die site heb ik geopend en meteen gaan de alarm bellen van AVG rinkelen.

Dus ik ben ook wel benieuwd wat dit is.

Groeten Ron :D
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
09 dec 2015 22:28 #4376 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Virusscanner geeft bij veel Joomla websites melding
Ik kan er verder online nog weinig over vinden, maar hou het wel in de gaten. Met System Center Endpoint Protection (Microsoft denk ik) heb ik op het werk die paar Joomla sites die ik net bezocht heb geen meldingen gezien.

Ik las dat het in Firefox gebeurd, is dat ook jullie ervaring?
Een false positive zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 dec 2015 22:28 #4377 door Gast
Ik kreeg de melding ook in Chrome. Echter, zit ik nu op een andere computer met ook G DATA en nu krijg ik de melding niet.

Op forum.joomla.org ( forum.joomla.org/viewtopic.php?f=714&t=902204 ) ook een melding geplaatst en daar ook een melding van iemand dit sinds gisteren deze melding kreeg, maar dan met bitdefender.

Ook bij joomla.org gaf de virusscanner een melding bij mij.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
09 dec 2015 22:28 #4378 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Virusscanner geeft bij veel Joomla websites melding
Hmmm, bij de website van Rondeb krijg ik hier ook de melding.

Zijn de betreffende websites van jullie (Bart en Ron) allemaal direct geupdate naar Joomla 3.4.5? Of meteen deze versie gebruikt?
Zijn er wellicht extensies geïnstalleerd en zo ja, welke?
Edit: toevoegen afbeelding Sucuri

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 dec 2015 22:28 #4379 door Gast
Ik heb alle websites direct diezelfde middag in oktober geüpdatet.

Maar ik vond het vreemd dat ik ook op andere willekeurige websites, die op Joomla draaien en die ik niet gebouwd of in beheer heb, de melding kreeg.

Op mijn eigen website heb ik de volgende extensies geïnstalleerd:
- Admin tools
- Akeeba backup
- CComment
- JCE
- RSForm
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
09 dec 2015 22:28 #4380 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Virusscanner geeft bij veel Joomla websites melding
Alle extensies ook allemaal (redelijk actief) up-to-date?
Het kan ook via de hoster komen natuurlijk.

Oh, en op joomla.org willen ze altijd graag dat je de resultaat van de Post Assistent plaatst: forum.joomla.org/viewtopic.php?f=714&t=793531 . Misschien dat ze daar iets uit kunnen halen.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
09 dec 2015 22:28 #4381 door Fred
Ook, ik kreeg vanmorgen een mail van een klant met exact dezelfde melding (Trojan.Script 644428) die hij kreeg op zijn computer met IE. Als ik dezelfde website vanuit mij bekijk (Firefox) is er geen vuiltje aan de lucht! Ik zag vanmorgen ook al de post hierover op het forum van joomla.org.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
09 dec 2015 22:28 #4382 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Virusscanner geeft bij veel Joomla websites melding
forum.joomla.org/viewtopic.php?f=714&t=902204#p3350319

toivo schreef : Under the tab 'Additional Information', it says: "Probably harmless! There are strong indicators suggesting that this file is safe to use."

Compression probably causes false positives. The file caption-uncompressed.js passes through with 0/54 and shows exactly the same comment under Additional Information.


Verder in dat topic staat een bericht dat de meeste virusscanners nu niet meer een melding maken.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 dec 2015 22:28 #4383 door Gast
Ook bij onze klant is de melding weg. Blijkbaar kunnen virusscanners het ook wel eens bij het verkeerde eind hebben...
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena