Advies gevraagd security

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 nov 2015 17:30 #4595 door Gast
Advies gevraagd security werd gestart door Gast
Hallo,

Zoekende naar goede raad. De site van een van mijn klanten was gehackt met malware.

Aangezien mijn man op 22 september is overleden had ik weinig tijd meer voor de site maar mijn klant begreep dat.

Afijn, Mijn Domein heeft mij geholpen en de malware verwijdert. Maar nu zeggen zij dat ik beveiliging software moet plaatsen en daar zouden jullie mij bij kunnen adviseren. Dus bij deze. Wat gebruik ik zodat de site niet weer wordt gehackt. Ik heb net de laatste update geïnstalleerd dus hij is nu versie 3.4.5.

Bij voorbaat dank.
Groetjes,
Mar

Hieronder de mail die ik kreeg van Mijn Domein.

Hoi Mar,

Ik heb, zover ik ze kon vinden, alle malware bestanden verwijderd en het domein weer vrijgegeven. Houd er rekening mee dat je wel voldoende beveiligingsmaatregelen en updates uitvoert om dit probleem te voorkomen.

Als je domein door dit probleem, op korte termijn, opnieuw geblokkeerd wordt, wordt deze pas vrijgegeven als je hebt aangetoond dat je voldoende updates en beveiligingsmaatregelen hebt uitgevoerd. Voor CMS systemen zoals Joomla en WordPress geldt dat de meest recente versie geïnstalleerd moet zijn.

Deze maatregel is helaas noodzakelijk om onze servers en onze andere klanten te beschermen tegen negatieve invloeden op reputatie lijsten waar, onder andere, onze e-mail functionaliteiten van afhankelijk zijn.

Ik ben geen 'Joomla held', maar voor zowel Wordpress als Joomla gelden dezelfde regels om het risico te minimaliseren.

Houdt de CMS up to date en ook de gebruikte templates, themes, plugins en modules. Verwijder niet gebruikte onderdelen en wees ook voorzichtig met scripts die niet meer worden bijgewerkt. Vervang deze door een andere, soortgelijke.

Voor beide pakketten zijn uitstekende plugins en modules te verkrijgen om de website te beschermen. Voor Wordpress kan ik je iThemes Security aanbevelen. zelfs de gratis versie verhoogt de veiligheid aanzienlijk.
Voor Joomla zul je even op de community (forums) moeten kijken wat er wordt aanbevolen.
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
26 nov 2015 17:30 #4596 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Advies gevraagd security
Hallo,

admin tools van akeeba en rsfirewall dat zijn wel de belangrijkste die er gebruikt worden.

Groeten Ron :D
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 nov 2015 17:30 #4597 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Advies gevraagd security
Dank je wel Rondeb. Is dat de een of de andere of is het alle twee. En welke is dan de beste als ik er een moet installeren? Bedankt voor je hulp.

Groeten Mar
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
26 nov 2015 17:30 #4598 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Advies gevraagd security
Over het algemeen denk ik dat admin tools pro het meest gebruikt wordt. Ik zou voor de betaalde versie gaan want daar kan veel met mee. Zelf heb ik geen ervaring RSfirewall.

In ieder geval, en van de twee. Niet beide.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 nov 2015 17:30 #4599 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Advies gevraagd security
OK, hartstikke bedankt. Ik heb eerst voor admin tools van Akeeba gekozen omdat ik ook de back-up heb van Akeeba. Ik heb het al geïnstalleerd. Rondeb kunt u mij vertellen wat ik in moet stellen? Ik heb in vedergeval een Master wachtwoord ingevuld. Verder weet ik niet wat ik moet instellen.

Bedankt en fijn weekend.
Groetjes,
Mar
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 nov 2015 17:30 #4600 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Advies gevraagd security
Dank je wel. Ik ga daar morgen eens goed voor zitten. Bedankt allemaal en speciaal de twee heren die mij hebben geadviseerd.

Fijn weekend nog,
Groetjes,
Mar


Bericht toegevoegd op 28 november 2015 om 18:09
Vorige bericht was op 28 november 2015 om 17:05


Help, ik moet het boek nog lezen en kreeg al een mail van Mijn Domein, ik ben weer gehackt. Maar ik heb geen verstand van Joomla om te weten welke files ik mag verwijderen. In welke map staan meestal die scripts? Ik zie wel gekke nummers in de map Temp maar ik weet niet of die daar horen. Alstublieft help mij!!!

Vandaag is/zijn er 1 domein(en) geblokkeerd op onze servers.

De reden hiervoor is dat iemand scripts op jouw website heeft misbruikt om grote hoeveelheden ongewenste e-mail de wereld in te sturen..

Je kunt deze blokkade oplossen door de bestanden te verwijderen welke niet van jou zijn. Wij hebben een FAQ geschreven waarin alle stappen staan welke je kan ondernemen. helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/articles/20...-website-is-gehacked Heb je alle stappen ondernomen om je website op te schonen dan kun je contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om je website te laten controleren en de blokkade te laten verwijderen. .

Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Mijndomein


PS, ik heb gedaan wat ze zeggen en in mijn Fillezilla de verborgen files toeren aangezet maar zie geen files met een punt er voor.
Onderwerp is gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
26 nov 2015 17:30 #4601 door Jheroen
Beantwoord door Jheroen in topic Advies gevraagd security
Een gehackte website wordt vaak op ingenieuze manier besmet, dit is voor een leek soms niet te vinden. Je denkt dat alles weg is en vervolgens ben je weer aan de beurt.

Ik heb laatst een site geschoond waar tot in de database code verstopt zat helemaal onder in bepaalde tabellen waarmee dus na verwijdering van php bestanden deze vanzelf weer werden aangemaakt...

Fijn hè..

Kom je er niet uit neem dan eens contact op.

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena