Is er een slimme manier om ongeoorloofd inloggen te beveiligen?

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 okt 2016 09:28 #585 door Gast
Hallo,

Hoe kan ik het beste voorkomen dat een hacker mijn superadmin inloggegevens vindt?
Het beveiligen van de inlog met smartphone is voor mij geen optie.
Ik heb inmiddels Akeeba Admin Tools geïnstalleerd, maar vind daar niet meer de dubbele inlogoptie in, die er vroeger in zat.

Alvast bedankt voor de hulp,
Hanneke Smulders
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
27 okt 2016 09:28 #586 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Is er een slimme manier om ongeoorloofd inloggen te beveiligen?
Via Password protect Administrator kun je een extra wachtwoord instellen voor de administrator map in htaccess.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
27 okt 2016 09:28 #587 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Is er een slimme manier om ongeoorloofd inloggen te beveiligen?
Je kan instellen dat je alleen vanaf een bepaald IP als Super User kan inloggen bijvoorbeeld.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • WiPa
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wil Panneman.
Meer
27 okt 2016 09:28 #588 door WiPa
In Admin Tools Pro is er de mogelijkheid om te zorgen dat er geen manager, administrator of Superuser aangemaakt kan worden.
Ga naar Web Application Firewall -> Configure WAF -> 3de tabblad Joomla! Featuring Hardening Options -> eerste regel: Disable editing backend properties zet deze op Yes/Ja

Groetjes
Wil Panneman
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
27 okt 2016 09:28 #589 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Is er een slimme manier om ongeoorloofd inloggen te beveiligen?
Deze optie door in admin tools pro (betaalde versie) bij Web Application Firewall. Verder weet ik het zo niet uit mijn hoofd. Tik dit nu op mobiel.::angel::

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 okt 2016 09:28 #590 door Gast
Om precies te zijn twee stappen:
-> Admin Tools (betaalde versie) -> Web Application Firewall -> Administrator IP Whitelist -> registreer daar de IP-adressen waarmee je de website moet kunnen beheren
-> Admin Tools (betaalde versie) -> Web Application Firewall -> Configure WAF -> zet Allow adminstrator access only to IPs in Whitelist op Yes/Ja
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena