Rechtenprobleem website

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 mrt 2015 22:38 #8176 door Gast
Rechtenprobleem website werd gestart door Gast
Goedenmiddag,

Momenteel heb ik een serieuze uitdaging. Het rechtenbeheer in joomla is op onverklaarbare wijze verstoord.
Zo heb ik diverse items in het menu op 'speciaal' staan. Echter deze zijn zichtbaar voor iedereen!

Zelf ben ik niet ingelogd aan de frontend. Heb dit met 3 browsers getest (ms dat er toch iets in mn browser hing, ondanks wissen cache). Als laatste controle via browsershots.org de site getest. Ook op die afbeeldingen is het zichtbaar.

Ik hab een backup gemaakt en lokaal draaien, daar heb ik hetzelfde probleem mee. (Wat dan weer prettig is, zodat ik niet live hoef te testen)

Kunnen jullie mij tips en trucs geven waar ik dit kan herstellen?

Extra info:
Database versie 5.5.42
PHP versie 5.4.38
Joomla! versie Joomla! 3.3.6 Stable [ Ember ] 01-October-2014 02:00 GMT
Joomla! Platform versie Joomla Platform 13.1.0 Stable [ Curiosity ] 24-Apr-2013 00:00 GMT
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 mrt 2015 22:38 #8177 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Rechtenprobleem website
Wanneer dit content items betreft wat is dan je instelling voor Tonen ongeauthoriseerde links? Bij component / menu item? Als dit op Ja staat dan heb je het euvel e pakken.

Wanneer dit ook andere items betreft denk ik aan toegangsniveaus die onterecht uitgedeeld zijn. Waar staat de Gasten gebruikersgroep op en welke toegangsniveaus is daar aan gekoppeld?
Onderwerp is gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
25 mrt 2015 22:38 #8178 door Jheroen
Beantwoord door Jheroen in topic Rechtenprobleem website
je zou eens akeeba admintools kunnen installeren, je kunt daarmee vage rechtenkwesties oplossen dat heb ik ook meerdere malen gebruikt met succes :)

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 mrt 2015 22:38 #8179 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Rechtenprobleem website
Dank voor de reacties. Ik ga hier mee aan de slag. Eerst ga ik een nieuwe back-up lokaal zetten en dit testen.

Om het een en ander uit te sluiten had ik in mijn productieomgeving twee backup staan. Een oude waar geen problemen mee waren en de huidige. Ik heb daarbij de fysieke bestanden gekopieerd (puur als test, niet als oplossing) en het probleem zat er nog steeds in. De voorzichtige conclusie welke ik heb getrokken is een databaseprobleem.

Ander vraagje... kan dit rechten probleem ook traagheid veroorzaken? De categorieweergave gaat nog redelijk snel, maar zodra er een artikel in de detailweergave (1 volledig artikel) wordt weergegeven dat duurt dat verschrikkelijk lang.

Thanks voor zover!
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 mrt 2015 22:38 #8180 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Rechtenprobleem website
Ik heb de zaken gecontroleerd en zie niets geks. Ook heb ik van Akeeba de Admintools eroverheen gegooid, maar zonder succes...

Ik merk dat ik nu 'blind' ga worden. Ben namelijk al vanaf zaterdag bezig hiermee en voor mijn gevoel kom ik niet verder ::cry::
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 mrt 2015 22:38 #8181 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Rechtenprobleem website
Ik ben even een dag eruit geweest, niet naar de schermen getuurd en even wat op een rij gezet. Inderdaad sovainfo, met de info die ik ga kan je niets :cool:

Wat heb ik gedaan/getest:
Ik heb in mijn productieomgeving een backup terug gezet van toen de problemen er nog niet waren. Hierna zaken vergeleken met de Live site:
  • Algemene instellingen
  • Rechten van alle componenten
  • Gebruikersgroepen
  • Toegangniveau
  • Menustructuren
Hierin geen verschillen geconstateerd.


Akeeba Tools geïnstalleerd en vervolgens uitgevoerd:

  • Fix permissions
  • Clean-temp-directory
  • Purge sessions
  • Repair & Optimise tables
In de productieomgeving Joomla upgrade naar 3.4.1, maar dat was ook niet de oplossing....


Hebben jullie nog tips?
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
25 mrt 2015 22:38 #8182 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Rechtenprobleem website
Misschien stom van mij maar wat staat er in de
Gebruikersbeheer: Weergave toegangsniveaus > Speciaal bij
Gebruikersbeheer: Bewerk toegangsniveau voor weergave aangevinkt

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
25 mrt 2015 22:38 #8183 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Rechtenprobleem website
Ik kan het alleen maar (nabootsen)verklaren dat het toch komt zoals Sovainfo al eerder opmerkte dat bij administratie >Artikelbeheer: Artikelen daar de rechts boven optieknop
en dan bij tabblad artikelen geheel onderaan Toon ongeautoriseerde links op ja staat
(als ik dat bij mij op ja zet toont hij inderdaad die op toegang speciaal artikelen zet ik heb weer uit dan werkt weer goed)

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 mrt 2015 22:38 #8184 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Rechtenprobleem website
Erik: misschien kan het helpen als je een link geeft naar de site waar het rechtenprobleem zich voordoet met vermelding om welke menu-items het gaat die op 'speciaal' ingesteld staan.
Heb je al eens overwogen om de ACL-manager te installeren? zie
www.aclmanager.net/nl/
Die extensie kan je goed op weg helpen bij rechtenproblemen.
Overigens begrijp ik de plaatjes rechten_1.jpg en _2.jpg niet. Voor wat en wie zijn die rechten bedoeld?
Want dat zou kunnen betekenen dat iedereen ('public') die informatie kan en mag zien.
Ad
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 mrt 2015 22:38 #8185 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Rechtenprobleem website
Beste Ad en Leen 2911,

Vanavond ga ik weer met jullie tips aan de slag. Ik heb een krappe week in de lappenmand gelegen, vandaar mijn afwezigheid.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena