Subdomein

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 feb 2015 07:44 #9394 door Gast
Subdomein werd gestart door Gast
Ik beheer een simpele Joomla site met domeinnaam " www.mijndomein.be ". Er staat buiten core joomla, niet veel extenties op en wordt regelmatig geupdate met de nieuwste Joomla - ik hoop dus vrij veilig qua hacking.

Nu vraagt een vriend of ik een subdomein van mijn domein "xxx.mijndomein.be" wil maken voor hem. Zijn site zou bestaan uit een paar links naar agenda's (van google?)

Ik begrijp dat zijn site dus volledig en een andere folder komt te staan en geen links heeft met mijn site. Stel dat de zijne gehacket wordt, blijft de mijne dan verder OK? Of laat ik hem best zijn eigen domein registreren?

Moet mijn site ook verplaatst worden naar en anadere map? als er 2de site met subdomein bijkomt?

dank u, Johan
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 feb 2015 07:44 #9395 door Joris85
Beantwoord door Joris85 in topic Subdomein
Ha Johan,

Wie is je hosting provider?

Hoe dit werkt is erg afhankelijk van je provider en welke mogelijkheden je krijgt.
Ik ben zelf reseller en heb 2 keuzes.

Subdomein binnen 1 hosting pakket (meest ganbare)
Je maakt eigenlijk een subdirectory aan.
www.mijndomein.be/xxx
Bij het aanmaken van een subdomein stuurt hij xxx.mijndomein.be naar die map maar toont wel je xxx.mijndomein.be.

Als het alleen wat html pagina's met links zijn dan is het niet hack gevoelig.
Installeerd hij een cms of een ander pakket dan kunnen ze ook vrij makkelijk in jouw site komen als ze dat pakket hacken.

Optie voor als je meer rechten hebt is een account aanmaken voor het subdomein. Deze krijgt volledig eigen toegang en zal los staan van jouw account. Dit zal bij veel hosters wel extra kosten met zich mee brengen.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena