configurations.php bovenliggende map plaatsen

  • Jeroen (Alias BamiSalami)
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 jan 2017 15:49 #11230 door Jeroen (Alias BamiSalami)
configurations.php bovenliggende map plaatsen werd gestart door Jeroen (Alias BamiSalami)
In het verleden was het gebruikelijk (tenminste dat dacht ik) om de configuration.php en htpasswd files in een bovenliggende map te plaatsen.
Dus niet in de public_html map maar eentje die niet standaard benaderbaar is vanuit de webbrowser.
Nu kan ik dit eigenlijk nergens meer terug vinden.
Volgens mij is het zelfs niet meer mogelijk. Ik hoor het graag wat de gebruikelijke gang van zaken is.
is het veiliger en nog mogelijk om deze bestanden op een 'hoger nivo' te plaatsen?
Discussie gesloten.
  • Sander Potjer
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Sander is voorzitter van Stichting Joomla Nederland, de stichting voor de promotie en ondersteuning
Meer
06 jan 2017 17:10 #11231 door Sander Potjer
Beantwoord door Sander Potjer in topic configurations.php bovenliggende map plaatsen
Sinds Joomla 1.0 zit het configurations.php bestand al in de Joomla root. Het verplaatsen is & was geen optie die standaard in Joomla aanwezig is.

Qua veiligheid voegt het verplaatsen van configuration.php ook niets toe mits de server goed is ingesteld. Joomla moet het bestand sowieso kunnen uitlezen om goed te werken, dus een beetje hacker die tot de server toegang heeft kan de waarde uit het bestand dan ook uitlezen. Ongeacht waar je het neer zet.

Ik zou het bestand gewoon lekker laten staan waar het staat, dan voorkom je mogelijk andere ellende en een niet goed functionerende Joomla installatie.

Joomla! ontwikkelaar @ Perfect Web Team - perfectwebteam.nl
PWT ACL voor Joomla maakt ACL in Joomla begrijpelijk! - [url=https://extensions.perfectwebteam.com/pwt
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena