Wat betekent deze waarschuwing?

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
09 mei 2017 04:56 #12756 door Meander
Wat betekent deze waarschuwing? werd gestart door Meander
Deze staat in de backend van mijn website.
Zo te zien heb ik nog tijd tot 31-12-2018, maar ik zou het wel fijner vinden als ik het eerder kan fixen.
Betekent dit dat MijnDomein dan Joomla versies niet meer ondersteunt, of minder veilig maakt ofzo?

Waarschuwing
Your PHP version, 5.6.24-0+deb8u1, is only receiving security fixes at this time from the PHP project. This means your PHP version will soon no longer be supported. We recommend planning to upgrade to a newer PHP version before it reaches end of support on 2018-12-31. Joomla will be faster and more secure if you upgrade to a newer PHP version (PHP 7.x is recommended). Please contact your host for upgrade instructions.


.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
09 mei 2017 05:04 #12758 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Wat betekent deze waarschuwing?
@Meander,

De melding geeft aan dat op de server, waar je website op staat, nog gebruik wordt gemaakt van PhP versie 5.6.24.
De PhP versie kan je zelf via het control panel van je hoster instellen naar PhP versie 7.1.
of als je dit zelf niet kan (de ene hoster laat dit wel toe en de ander niet) kan je aan je hoster vragen om de PhP op 7.1 in te stellen.

Je bent dan deze melding kwijt.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
09 mei 2017 05:09 #12759 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Wat betekent deze waarschuwing?
Even aanvullend: het is een waarschuwing, dus alles moet naar behoren werken en blijven werken tot genoemde datum.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
09 mei 2017 05:11 #12760 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Wat betekent deze waarschuwing?
Dat. En je moet minimaal Joomla! 3.5 draaien anders werkt je website niet meer (maar wie gebruikt er nog zo'n oude onveilige versie? ;) )
Het is altijd verstandig even lokaal te testen, wellicht dat een oudere extensie of template nog lastig wil doen. Ik zelf ben dat trouwens niet tegengekomen.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
09 mei 2017 13:39 #12774 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Wat betekent deze waarschuwing?
Ik heb de laatste versie van Joomla (via de update in de backend).
Maar nu heb ik ook ineens Niet Veilig in de adresbalk voor mijn url staan.
Heeft dat er ook mee te maken?
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
09 mei 2017 13:53 #12775 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Wat betekent deze waarschuwing?
Dat doet de browser voor je, die detecteert een inlogveld en zet dat dan neer omdat het een HTTP-verbinding is in plaats van een HTTPS-verbinding.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
10 mei 2017 05:16 #12789 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Wat betekent deze waarschuwing?
Update:

Ik wilde zojuist even kijken of ik de php zelf kon verhogen bij Mijn Domein toen ik deze melding van hun tegen kwam:

Sinds kort geeft Joomla de volgende melding:

Your PHP version, 5.6.24-0+deb8u1, is only receiving security fixes at this time from the PHP project. ( etc.)
Kort vertaald: Joomla adviseert over te stappen naar PHP7 vanwege de nieuwe functionaliteiten en snelheid die PHP7 bied.

Mijndomein is bezig met de implementatie van PHP7. Op dit moment wordt PHP7 door enkele klanten getest om er zeker van te zijn dat alles naar wens werkt. Nadat deze tests succesvol zijn afgerond kunnen we PHP7 aan alle Mijndomein klanten aanbieden. De exacte datum waarop dit gebeurt is nog niet bekend, wel zal dit ruim voordat PHP 5.6 niet meer ondersteund wordt zijn.


Dat is dus opgelost.

Wat "Onveilig" in de URL betreft, dat hoorde dan eigenlijk in een ander topic, maar ook dat heb ik opgelost door weer terug te gaan naar de module met de link naar het inloggen/registreren (wat ik kort daarvoor had), en de originele inlog module te verwijderen.

Bedankt voor de antwoorden!
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena