Website problemen

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 aug 2018 15:36 #17440 door Gast
Website problemen werd gestart door Gast
Hallo allemaal,

Bij mijn weten had ik al een account op dit forum, maar kon het niet meer vinden. Ook niet in mijn mail archieven. Ik heb dus maar een nieuw account aangemaakt. Hopelijk levert dit geen verdere problemen op.

Heb een vraag over joomla en mogelijk certificaten en dergelijke (ik heb hier de ballen verstand van). Kan zijn dat de vraag al gesteld is dan daarvoor bij voorbaat mijn excuses maar ik wordt er helemaal kriegel van.
Ik kan niet meer bij mijn website www.natuurlijkwild.nl komen. Het begon eerst met de website zelf waar ik niet meer bij kon en nu kan ik ook niet meer bij beheergedeelte komen.
Daarnaast heb ik een tweede website, www.tomsmit-fotografie.nl , die opdelfde manier opgezet is en daar kan ik zonder problemen bij komen en beheren. Beide zijn nog wel voorzien van de laatste versie van joomla. Daarnaast beheer ik ook nog een site www.immix-photography.com die ook gewoon bereikbaar is en ook de laatste versie van joomla heeft.
Ik kan nog wel via FTP bij de spullen komen.

Heb op internet al veel sites met oplossingen bekeken maar helaas geen idee wat te doen. Neem contact op met de beheerder van de website, helaas ben ik dat zelf. Ook al dingen gezien over het aanpassen van .htaccess en meer, maar ook daar geen idee.

De melding die ik krijg is dat er geen beveiligde verbinding met de (server van de) website opgezet kan worden.
Gepoogd via www.natuurlijkwild.nl de website te contacten maar geen succes. Ook http:www.natuurlijkwild.nl getest, maar nee.
In eerste instantie had ik het alleen op de Mac met safari en werkte Firefox op de Mac nog wel maar nu werkt ook dat niet meer en ook IE en firefox op Windows machines werken niet meer.
Weet niet of jullie wat met deze info kunnen of meer informatie nodig hebben om mij te kunnen helpen.

Hopelijk kan iemand mij in jip en janneke taal het e.e.a. duidelijk maken wat ik zou moeten doen om weer bij mijn website te kunnen komen.
Als je meer info nodig hebt laat het me aub weten.

Bij voorbaat dank.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
04 aug 2018 18:29 #17441 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Website problemen
Ik krijg deze melding:

Welkom bij natuurlijkwild.nl
Om deze pagina te veranderen moet u een nieuwe index.html uploaden naar uw private_html map.

Lijkt erop dat de site er niet meer is of de index ontbreekt. Backup terugzetten en dan proberen zou ik zeggen.
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 aug 2018 05:33 #17443 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Website problemen
Zo te zien heb je geprobeerd SSL te activeren en heb je daar iets niet goed gedaan.
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
05 aug 2018 08:27 #17444 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Website problemen
Als je geen SSL hebt proberen in te stellen, dan heb je misschien per ongeluk in je configuration.php de volgende waarde op 1 gezet in plaats van op 0:
public $force_ssl = '0';

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
05 aug 2018 10:00 #17445 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Website problemen
Middag,

ik zie onderstaande melding en dat dus SSL certificaat niet bij je site hoort.


Groeten Ron
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 aug 2018 06:12 #17450 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Website problemen
Goedemorgen allemaal,

Aan de hand van jullie opmerkingen ben ik weer verder gaan spitten. Oorzaak heb ik nog iet echt gevonden maar ik heb ontdekt dat er een map public_html en een map private_html is op mijn server bij de provider. Dit was mij nog niet eerder opgevallen en blijkbaar heb ik toch ergens iets aangepast waardoor iets met SSL is gebeurd. Na nog enig zoekwerk kwam ik erachter dat als er met SSL gewerkt wordt blijkbaar alles in de private_html map moet staan. Heb daar alles neergezet en nu lijkt het e.e.a. weer (gedeeltelijk) te werken. Heb de indruk dat ik dus weer op het goede pad ben hiervoor.

Bedankt allemaal.
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 aug 2018 06:44 #17451 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Website problemen
Je site is nog steeds niet bereikbaar hoor. Ik denk dat je zelf hebt ingesteld dat de site ondanks het feit dat SSL werkt, toch geopend mag worden. Daarnaast klopt je certificaat niet.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 aug 2018 07:00 #17452 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Website problemen
Als je toch in administrator gedeelte kan komen zou je eens kunnen kijken
of je https aan of uit heb gezet
als de website in de public-html zou staan moet dat uit gevinkt zijn
staat hij in de private-html map dan zou hij aangevinkt moeten zijn dacht ik.
en zo certificaat vaak heeft de hoster zoiets in jou domein omgeving ergens staat en
zou je dat( bv in directadmin kunnen instellen)

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 aug 2018 07:14 #17453 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Website problemen
Dus afhankelijk van je hoster maar ik dacht dat mogelijk deze hoster deze was
zou je hier eens naar kunnen kijken of als deze hoster niet is zoek zoiets dan bij de juiste hoster
oke hoster uitleg sll

lvda
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
06 aug 2018 09:22 #17454 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Website problemen
Moguh,

zoals ik al eerder melde het SSL certificaat hoort niet bij je site.

Los dat eerst op en je probleem is opgelost!

Succes ermee.

Groeten Ron :D
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena