Uitsluiten van bezoek uit zekere landen

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
01 feb 2021 14:31 #22424 door Wim
Wat is de juiste code in .htaccess om bezoek vanuit bepaalde landen uit te sluiten?
Ik probeerde het hiermee:
Code:
GeoIPEnable On SetEnvIf GEOIP_COUNTRY_CODE RU DenyCountry SetEnvIf GEOIP_COUNTRY_CODE_V6 RU DenyCountry Allow from all Deny from env=DenyCountry

Maar daarmee ging de site direct stuk, ook als ik die code helemaal bovenaan in .htaccess zette. Zoeken naar goede code leverde me tot nu toe alleen tips op uit 2014 of nog ouder – die wantrouw ik eerlijk gezegd.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
01 feb 2021 15:04 #22425 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Uitsluiten van bezoek uit zekere landen
Ik heb geen ervaring hiermee, gebruik zelf AdminTools. Maar is de betreffende Apache module wel actief?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
01 feb 2021 15:07 #22426 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Uitsluiten van bezoek uit zekere landen
Weet ik niet. Hoe check ik dat? Hosting heeft cPanel.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
02 feb 2021 04:01 #22427 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Uitsluiten van bezoek uit zekere landen
Dat kan ingesteld worden onder Algemene instellingen -> gebruikers -> email domain options

Zo te zien probeer je Roemenie te blokken.
Kik op de groene plus en geef daar in *.ru en disallow, alle emailadressen met een landscode .ru worden dan geblockt.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 feb 2021 08:46 #22428 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Uitsluiten van bezoek uit zekere landen
Bij gebruikersbeheer blokkeer je alleen e-maildomeinen bij registratie en geen bezoekers. En het blokkeren van e-maildomeinen is niet echt zinvol omdat veel spammers gmail domeinen gebruiken.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena