Geen security updates sinds 3.10 ?

  • Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
18 jan 2022 16:22 #23671 door Wim Houtman
Geen security updates sinds 3.10 ? werd gestart door Wim Houtman
Ik vraag me af waarom er alleen bug fixes updates na v 3.10 worden gegeven. Vóór 3.10 werd bijna elke update vergezeld van bug fixes én security updates. Ik zie nu voor de meeste websites geen reden om te updaten om de veiligheid zo optimaal mogelijk te waarborgen voor betreft Joomla zelf (tenzij de bug fix een probleem oplost voor een website uiteraard). Of bevatten de bug fixes ook security issues tegenwoordig? Of zijn er gewoon geen security issues meer? Dat zou uniek zijn!
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
19 jan 2022 10:01 #23675 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Geen security updates sinds 3.10 ?
Normaliter worden security fixes aangegeven, ik denk dus dat er bij de laatste releases geen security problemen zijn opgelost. Daarnaast zijn het oplossen van andere problemen (bijvoorbeeld met PHP 8) wel van belang voor je site en zou ik zo'n update ook redelijk snel doorvoeren.
Een security fix zou ik direct doorvoeren, aangezien bij het plaatsen van de fix het security-probleem ook openbaar wordt.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
21 jan 2022 22:43 #23690 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Geen security updates sinds 3.10 ?
Hoi Wim! Ik ben Team Lead van het officiele Joomla Social Media Team en de berichten die je op de officiele Twitter, Facebookpagina of Linkedin pagina voorbij ziet komen plaats ik normaal gezegd.

Het is zoals het is, de 3.10 serie is op dit moment nog gevrijwaard van security fixes. Ik hoop dat je het niet erg vind ;)

De ondersteuning voor updates voor de 3.10 serie duurt nog wel een tijdje dus waarschijnlijk zullen we nog wel een security update krijgen maar laten we even genieten van het feit dat het tot nu toe alleen bug fixes zijn!

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
24 jan 2022 09:16 #23701 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Geen security updates sinds 3.10 ?
Dat is een geruststellend bericht Hans. Dank je
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena