Rechtenbeheer auteurs voor elk 1 artikel

  • Lex Reurings
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • ???
Meer
24 mei 2016 21:20 #2197 door Lex Reurings
Rechtenbeheer auteurs voor elk 1 artikel werd gestart door Lex Reurings
Ik heb op mijn Joomla 3.5 site 1 auteur die 1 artikel (A) mag bewerken.
Nu wil ik een 2de auteur toevoegen die ook 1 artikel (B) mag bewerken.
Ze mogen elkaars artikel dus niet bewerken.
Artikel A heb ik toegewezen aan auteur A en artikel B aan auteur B.
Zoals ik het nu heb ingesteld kunnen beide auteurs beide artikelen bewerken.

Is dit eenvoudig te regelen met het standaard rechtenbeheer?
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
24 mei 2016 21:20 #2198 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Rechtenbeheer auteurs voor elk 1 artikel
@alex0703,

ACL rechten voor artikelbeheer staan hier beschreven.
Redelijk in het begin staat het onderdeel "Artikel" beschreven.
Veel susc6

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
24 mei 2016 21:20 #2199 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Rechtenbeheer auteurs voor elk 1 artikel
@alex0703

ACL is niet echt simpel vanwege de vele mogelijkheden. De vermelde webpage over ACL rechten, waar ik naar verwijs, is desondanks duidelijk maar het is idd veel. Vandaar in verwijs naar het onderdeel "Artikel" van die website.

Als je hier onzeker in ben dan is wellicht het ACL component van Sander Potjer iets voor je, dit kost je wel eenmaal zo een 30 euro, en dan kan je een jaar lang ondersteuning krijgen en updates krijgen. Uiteraard blijft het na dat jaar wel gewoon werken.

Maar wat je ook kan doen is even een demosite maken met een paar fake users en een paar artikelen om aldaar eerst even uit te proberen wat jij wilt met de standaard in Joomla! aanwezige ACL. Hier leer je veel van. Zo kan je bv 2 groepen aanmaken, elke groep rechten geven en user1 de rechten geven van groep1 zodat deze artikel 1 kan bewerken en user2 de rechten geven van groep zodat deze artikel 2 mag bewerken.

suc6
Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Niels van der Veer
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fulltime nerd
Meer
24 mei 2016 21:20 #2200 door Niels van der Veer
Beantwoord door Niels van der Veer in topic Rechtenbeheer auteurs voor elk 1 artikel
In de artikel opties kun je enkel de rechten instellen voor gebruikersgroepen. Ik denk dus dat je naar een oplossing moet waarbij de desbetreffende gebruikers in aparte groepen zitten. Voor deze groepen geef je de artikelen aan die ze mogen bewerken.

Volgensmij is dat de enige optie....
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
24 mei 2016 21:20 #2201 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Rechtenbeheer auteurs voor elk 1 artikel
Daar heeft Sander ooit een praktijkvoorbeeld bij een presentatie over ACL gegeven.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena