Hoe ledengedeelte afschermen zonder registraties?

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
07 apr 2016 10:52 #2489 door Wim
Voor een site wil ik een deel afschermen voor openbare toegang - gaat om een deel dat via één menu-item bereikbaar is, maar met content uit diverse categorieen.

Dat wil ik doen zonder dat er registratie nodig is. Het enige dat nodig moet zijn, is een inlogcode plus wachtwoord, dat dus iedereen (die dit kent) kan gebruiken.

Hoe doe ik dit?

(Is op zich een simpele vraag, maar alle antwoorden die ik op internet kan vinden over beperkte toegang, gaan over registratie, maar het moet toch ook zonder kunnen?)

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
07 apr 2016 10:52 #2490 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Hoe ledengedeelte afschermen zonder registraties?
Inlogcode => gebruikersnaam
Je maakt zelf een gebruiker aan, zorgt dat die niet zijn mailadres kan aanpassen en dan kan je die gegevens verstrekken aan iedereen die het nodig heeft. Zo heb ik een algemene inlog voor een website ingesteld. Of denk ik nu te simpel?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
07 apr 2016 10:52 #2491 door Wim
Ach ja, natuurlijk...
Zat ik er veel te moeilijk over te denken.

Dank, hvdmeer !

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 apr 2016 10:52 #2492 door Gast
Ik zit ook al een tijdje met dezelfde vraag, mag ik hier even inhaken?

Als je iedereen met dezelfde usernaam laat inloggen, wat gebeurt er dan als er twee tegelijk willen inloggen, weet iemand dat?
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
07 apr 2016 10:52 #2493 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Hoe ledengedeelte afschermen zonder registraties?
Ik heb nooit problemen ondervonden.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
07 apr 2016 10:52 #2494 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Hoe ledengedeelte afschermen zonder registraties?
Volgens mij krijgt iedereen een eigen sessie dus zien ze elkaar niet in de weg, totdat iemand uitlogt natuurlijk. Dan is volgens mij iedereen uitgelogd.
En wanneer er interactie is, zoals reacties of een forum, zou ik persoonlijk voor een eigen inlog gaan, ivm beheersbaarheid.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 apr 2016 10:52 #2495 door Gast
Oh, juist ja... (eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe sessies werken, zal 's wat gaan googlen).
Nee, voor forum/reacties zou het geen goed idee zijn, maar ik heb het alleen nodig om wat verenigings-specifieke info zoals roosters en declaratieformulieren enzo af te schermen.
Dank voor het meedenken.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena