Website ineens heel traag

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 feb 2016 12:06 #3432 door Gast
Website ineens heel traag werd gestart door Gast
Wil iemand me met het volgende helpen. Mijn website is sinds enkele dagen heel traag. Het is een 2.5.28 versie ( we willen de hele site vernieuwen..binnenkort)
Volgens onze host ligt het aan de site. ( kon hij aan het htaccess bestand zien)
Heb ook een gastenboek waar inderdaad zo'n 20 spam berichten tussen zaten en er waren ineens zo'n 20 geregistreerde onbekende gebruikers?
Moet eerlijk zeggen dat vanwege drukt de site weinig aandacht kreeg ( updates etc.)
Zojuist alle spam etc. verwijderd en een Akeeba back up gemaakt.
Kan iemand me verder helpen..? Bij voorbaat dank!
Het gaat om www.stuntcamp.nl
( na circa 30 seconden laadt ie pas )
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 feb 2016 12:06 #3433 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Website ineens heel traag
Het enige wat ik nu kan ontdekken is dat de jQuery niet op tijd word ingeladen waar door alle javascript zoekt naar wat ze moeten doen.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 feb 2016 12:06 #3434 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Website ineens heel traag
Site was gehacked, Waarschijnlijk Phoca gastenboek of mailchimp formulier..
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
18 feb 2016 12:06 #3435 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Website ineens heel traag
Hebben ze echt toegang tot je website gekregen? Waarom meld je dat niet meteen in je eerste bericht? Dat is toch best relevante informatie, het zou zomaar kunnen zijn dat er nu ergens een script actief is die de site vertraagd bijvoorbeeld.

Ik had je topic aanvankelijk uit veiligheid weggehaald omdat het leek dat het er niks mee te maken had. Zijn de laatste niet-officiele maar wel ondersteunde updates van na 2.5.28 ook geïnstalleerd? Die zijn eind vorig jaar uitgekomen. Zo niet, dan loop je nog steeds risico.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 feb 2016 12:06 #3436 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Website ineens heel traag
Ik wist het ook nog niet toen ik de vraag plaatste. Hoorde het later van iemand. Het probleem is gelukkig opgelost. Phoca verwijderd. Nu maar snel een update.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena