Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Joomla local installeren op werk

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 nov 2014 13:52 #11078 door Gast
Joomla local installeren op werk werd gestart door Gast
Hi,

Alhoewel ik de website en het forum vaker heb geraadpleegd ben ik sinds vandaag pas echt lid geworden.

Ik heb verschillende website gemaakt met behulp van Jooma. Echter wil ik nu heel wat anders en kom niet echt verder.

Ik heb weinig tot geen ervaring met Local hosten. Na wat informatie te hebben gelezen ben ik er achter gekomen dat ik hier een aantal programmaatjes voor kan gebruiken.

Alleen wil ik een website op mijn werk installeren op een gedeelde schijf waar alle collega's bij kunnen. Nu loop ik er tegenaan dat ik geen rechten heb op iets te installeren op deze pc's. na contact met onze IT afdeling heb ik geen GO kunnen krijgen. Het bedrijf is hier erg principieel in. Wel vinden ze de plannen voor de site die ik wil maken super:(

Zien jullie een mogelijkheid/ oplossing? De website mag in iedergeval niet op het www gepubliceerd worden.

Alvast bedankt voor het meedenken.::thumbsup::
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 nov 2014 13:52 #11079 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Joomla local installeren op werk

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 nov 2014 13:52 #11080 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla local installeren op werk
Vreemde beslissing van dit bedrijf. Voor een IT afdeling zou het een fluitje van een cent moeten zijn om een subdomein in het intranet door te verwijzen naar webserver voor een joomla site.

Begrijp niet precies wat er nu wel en wat er nu niet mag. Begrijpelijk dat op de computers geen software geinstalleerd mag worden. Maar mag je wel vreemde software draaien? Hiervoor bestaan portable webservers. Die hoeven dus niet geinstalleerd te worden.

Je wilt je site via een gedeelde schijf beschikbaar stellen. Is dat om mee naar huis te nemen of wil je de site ook aktief hebben op de computer van het werk? En dan ieder voor zich of zou er gezamelijk aan de site gewerkt moeten kunnen worden? Hiervoor zou je dus 1 computer als webserver of databaseserver moeten laten fungeren.

Hebben jullie eigenlijk op het werk vrije toegang tot internet. Zo ja, dan zou ik ergens op een bestaande site een subdomein maken. Of bedoelde je te zeggen dat het bedrijf dat niet toestaat met "niet op het www gepubliceerd worden"?

Zou ook even je contract nakijken en juridisch advies inwinnen. Voor je het weet zit je in de problemen. Of heb je niks meer te zeggen over wat je met joomla gedaan hebt!
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
12 nov 2014 13:52 #11081 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Joomla local installeren op werk
Je mag niks installeren maar ze vinden je plannen wel "super"? Ga dan met ze in overleg wat wel een mogelijkheid is om een site binnen het bedrijfsnetwerk op te zetten. Misschien mag je een NAS aan het netwerk koppelen. De IT hoeft alleen te zorgen dat toegang mogelijk is, maar backups etc regel je zelf. Of staat er een ongebruikte/oude pc in het gebouw die je mag omtoveren tot webservertje.
Als je idee zo geweldig is willen ze vast meedenken over een oplossing.

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 nov 2014 13:52 #11082 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla local installeren op werk
Bitnami in de cloud is misschien een oplossing
Ad
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena